Želim kupiti poslovni prostor i orijentirao bi se na ponudu stanova, s time da se napravi promjena. Naša firma je dizajn studio, i ne treba ništa više od onoga šta trebaju svi ostali stanari. Je li prenamjena u ovom slučaju moguća? Što za to treba? Može li se prenamjena obaviti prije kupovine, tj. da je obavi prodavač, a ne kupac? Kome se treba obratiti?
Prenamjena prostora iz stambenog u poslovni je moguća, no treba provjeriti da li je uopće potrebna. Naime, za neke djelatnosti to uopće nije potrebno. To je pitanje načelno uređeno Zakonom o trgovini i Pravilnikom o minimalnim tehničkim uvjetima za poslovne prostorije u kojima se obavlja trgovina i posredovanje u trgovini i uvjetima za prodaju robe izvan prostorije. U svakom slučaju savjetujemo Vam da se obratite u nadležni ured opće uporave za gospodarstvo i zatim, po potrebi, u ured nadležan za izdavanje građevinskih dozvola. za slučaj da je potrebna prenamjena, trebati ćete angažirati geodeta i započeti postupak za prenamjenu nekretnine iz stambenog u poslovni prostor. Za neke je djelatnosti potrebna cjelokupna nova dokumenjtacija, od lokacijske i građevinske dozvole, novog elaborata, uporabne dozvole, te zahtjeva za utvrđivanje minimalnih tehničkih uvjeta. Prenamjenu možete provesti i Vi i prodavatelj. Ukoliko želite da se prenamjena obavi prije nego što kupite stan, možete u kupoprodajnom ugovoru nazačiti kako će isplatas kupoprodajne cijene uslijediti nakon što prodavatelj prenamjeni predmetni prostor u poslovni prostor, odnosno u stambenoposlovni prostor.

N. T.

Prethodni članakNewsletter 18/2016
Sljedeći članak3,3 milijuna kuna iz IPARD-a za uzgoj gljiva
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.