Nositelj sam OPG-a, a uzgajamo povrće u plastenicima i na otvorenom na ukupnoj površini od 1,6 ha. Na tržnici prodajemo povrće na dvije zakupljene klupe. Pošto uzgajamo raznoliko povrće korjenasto, plodovito i ostalo u većim količinama, dosta toga se ne uspije prodati. S obzirom da je povrće sezonsko, na tržnici nas nema tijekom zime, a klupe se uredno moraju plaćati, pa želim tijekom zime prodavati zimnicu, je li to moguće?
Odredbom članka 4. Pravilnika o prodaji vlastitih poljoprivrednih proizvoda proizvedenih na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu (NN br. 76/14.) propisano je da OPG obavlja prodaju vlastitih poljoprivrednih proizvoda na malo krajnjem potrošaču, fizičkoj osobi kroz prodaju na vlastitom gospodarstvu, te izravnom prodajom na malo izvan prodavaonice. Stoga sugeriramo da putem izravne prodaje na malo i to kroz vaše obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo organizirate prodaju vlastite zimnice koja se između ostalog može obavljati:
1. na štandovima i klupama na tržnicama na malo,
2. na štandovima i klupama izvan tržnica na malo,
3. na štandovima i klupama unutar trgovačkih centara, ustanova, i sl.
Ujedno napominjemo da ste kod izravne prodaje dužni kod sebe posjedovati iskaznicu ili Rješenje o upisu u Upisnik poljoprivrednih gospodarstva, te druge dokaze ovisno o vrsti proizvoda koji se prodaju (Rješenje o upisu u Upisnik trgovaca voćem i povrćem i/ili Rješenje o upisu u Upisnik proizvođača u integriranoj proizvodnji i/ili Upisnik proizvođača u ekološkoj proizvodnji i/ili rješenje o upisu u fitoupisnik i/ili dokaz o upisu u registar trošarinskih obveznika i/ili izvod o upisu dopunskih djelatnosti na OPG-u i dr.). Kiseljenje i konzerviranje namirnica postupak je očuvanja hrane koji se koristi od davnih vremena. Suvremena tehnologija ubrzala je taj postupak i sada su nam kisele i konzervirane namirnice dostupne tijekom cijele godine s vrlo širokom paletom proizvoda.

Alan VAJDA, mag.iur.

Prethodni članakPoljoprivrednici, od danas se možete prijaviti za sanaciju poljoprivrednog potencijala stradalog u elementarnoj nepogodi
Sljedeći članakVaraždinsko zelje i Slavonski kulen dobili EU zaštitu naziva
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.