I dok najveći broj konzumenata vino kupuje u trgovini, točnije njih 71 %. To je za čak 10 % manje nego prije četiri godine. Za isto toliko porastao je broj onih koji svoje vino kupuju izravno kod vinara – dok ih je u 2020. bilo 12 %, u ovoj je godini to naraslo na 22 %.
U vinu je istina. Tako kaže stara izreka, a kakvu istinu pričaju hrvatski potrošači ovog popularnog alkoholnog pića na portalu Ja trgovac su doznali iz anketnog upitnika te su dobivene rezultate usporedili s istraživanjem koje su na ovu temu proveli tijekom 2020. godine.
Što se promijenilo u četiri godine?
Ne puno toga. Tako imamo ukupno 83 % građana koji piju vino, dok ih je prije četiri godine bilo 2 % više. Svaki peti građanin Hrvatske pije vino barem jednom tjedno. Takvih naime imamo 20 %, što je za 1 % manje nego u prethodnom istraživanju, dok je za 2 % porastao broj onih koji vino piju barem jednom mjesečno pa ih sada imamo 22 %. Da vino piju samo u posebnim prilikama kaže 19 % ispitanih građana ili 2 % manje, a 2 % je više onih koji kažu da vino piju rijetko – njih imamo 17 %. Kad je riječ o vrsti vina koju najčešće piju preferencije su dosta jednako podijeljene.
Tako je bijelo vino prvi izbor za 46 % konzumenata vina. To je za 2 % više nego 2020., dok crno vino ima 42 % poklonika ili 6 % manje. Dio konzumenata crnog vina prebacio se na rose. Ovo vino sada preferira ukupno 11 % ili 4 % više konzumenata. Domaća vina su neprikosnovena po svojoj popularnosti. Četiri od pet ispitanika koji piju vino kažu da više vole domaća vina. Njih je, naime, 80 % i to je 2 % više nego prije četiri godine. Istodobno je broj ispitanika koji više vole strana vina smanjen s ranijih 8 % na sadašnjih 7 %. Da ne znaju odgovor na ovo pitanje navodi 13 % konzumenata ili 2 % manje nego 2020. godine.
Dalmacija najpopularnija vinska regija
Dalmacija je i dalje najpopularnija vinska regija jer blizu trećine (31 %) konzumenata vina navodi da najviše vole piti vina upravo iz ove regije. Ipak, riječ je o padu za 2 % u zadnje četiri godine. Slavonija je druga s blagim napretkom od 1 % i ukupno 22 % preferencijalnih glasova, a treća je Istra s 16 % ili 2 % više nego u prethodnom istraživanju. Slijede Zagorje i Baranja koje imaju po 7% te Moslavina s 2 % udjela.
Da im nije važno iz koje regije dolazi vino koje piju navodi 11 % ispitanika koji piju vino, što je za 1 % manje nego u 2020. godini. Zadnje pitanje u anketi bilo je gdje najčešće kupuju vina. I dalje daleko najveći broj građana vino kupuje u trgovini, točnije njih 71 %, ali to je za čak 10 % manje nego prije četiri godine. Za isto toliko porastao je broj onih koji svoje vino kupuju izravno od vinara – dok ih je u 2020. bilo 12 % u ovoj je godini to naraslo na 22 %. U oba istraživanja bilo je 7 % onih koji vino kupuju u vinotekama.
Izvor: jatrgovac.com