I dok najveći broj konzumenata vino kupuje u trgovini, točnije njih 71 %. To je za čak 10 % manje nego prije četiri godine. Za isto toliko porastao je broj onih koji svoje vino kupuju izravno kod vinara – dok ih je u 2020. bilo 12 %, u ovoj je godini to naraslo na 22 %.

U vinu je istina. Tako kaže stara izreka, a kakvu istinu pričaju hrvatski potrošači ovog popularnog alkoholnog pića na portalu Ja trgovac su doznali iz anketnog upitnika te su dobivene rezultate usporedili s istraživanjem koje su na ovu temu proveli tijekom 2020. godine.

OGLAS

Što se promijenilo u četiri godine?

Ne puno toga. Tako imamo ukupno 83 % građana koji piju vino, dok ih je prije četiri godine bilo 2 % više. Svaki peti građanin Hrvatske pije vino barem jednom tjedno. Takvih naime imamo 20 %, što je za 1 % manje nego u prethodnom istraživanju, dok je za 2 % porastao broj onih koji vino piju barem jednom mjesečno pa ih sada imamo 22 %. Da vino piju samo u posebnim prilikama kaže 19 % ispitanih građana ili 2 % manje, a 2 % je više onih koji kažu da vino piju rijetko – njih imamo 17 %. Kad je riječ o vrsti vina koju najčešće piju preferencije su dosta jednako podijeljene.

Tako je bijelo vino prvi izbor za 46 % konzumenata vina. To je za 2 % više nego 2020., dok crno vino ima 42 % poklonika ili 6 % manje. Dio konzumenata crnog vina prebacio se na rose. Ovo vino sada preferira ukupno 11 % ili 4 % više konzumenata. Domaća vina su neprikosnovena po svojoj popularnosti. Četiri od pet ispitanika koji piju vino kažu da više vole domaća vina. Njih je, naime, 80 % i to je 2 % više nego prije četiri godine. Istodobno je broj ispitanika koji više vole strana vina smanjen s ranijih 8 % na sadašnjih 7 %. Da ne znaju odgovor na ovo pitanje navodi 13 % konzumenata ili 2 % manje nego 2020. godine.

Dalmacija najpopularnija vinska regija

Dalmacija je i dalje najpopularnija vinska regija jer blizu trećine (31 %) konzumenata vina navodi da najviše vole piti vina upravo iz ove regije. Ipak, riječ je o padu za 2 % u zadnje četiri godine. Slavonija je druga s blagim napretkom od 1 % i ukupno 22 % preferencijalnih glasova, a treća je Istra s 16 % ili 2 % više nego u prethodnom istraživanju. Slijede Zagorje i Baranja koje imaju po 7% te Moslavina s 2 % udjela.

Da im nije važno iz koje regije dolazi vino koje piju navodi 11 % ispitanika koji piju vino, što je za 1 % manje nego u 2020. godini. Zadnje pitanje u anketi bilo je gdje najčešće kupuju vina. I dalje daleko najveći broj građana vino kupuje u trgovini, točnije njih 71 %, ali to je za čak 10 % manje nego prije četiri godine. Za isto toliko porastao je broj onih koji svoje vino kupuju izravno od vinara – dok ih je u 2020. bilo 12 % u ovoj je godini to naraslo na 22 %. U oba istraživanja bilo je 7 % onih koji vino kupuju u vinotekama.

Izvor: jatrgovac.com

Prethodni članakPrijavite svoje rakije, likere i ginove na 6. CROSPIRIT!
Sljedeći članakProizvodnja gnojiva u Kutini
Ivan Stupnišek, mag. ing. agr.
Rođen 1985. g. u Zagrebu, gdje završava osnovnu i srednju školu za dentalnog tehničara, te poslije pripravničkog staža u Stomatološkoj poliklinici Perkovčeva u Zagrebu upisuje preddiplomski studij Agroekologija na Agronomskom fakultetu, zatim diplomski studij Ekološka poljoprivreda i agroturizam koji završava 2012. g. Stručnu praksu i terenski rad obavlja na Zavodu za opću proizvodnju bilja u okviru projekta prof. dr. sc. Milana Mesića „Gnojidba dušikom prihvatljiva za okoliš“, Zavodu za voćarstvo (stručni projekt) te Zavodu za poljoprivrednu zoologiju (stručni projekt). Od 2014. urednik u Gospodarskom listu; autor nekoliko stručnih i znanstvenih članaka. Prijašnje radno iskustvo u DTC Sertić na radnom mjestu supervizora, B2B kampanje, ljudski resursi. U Stil pekarni radio kao prodajni predstavnik tijekom studija. U Interpunktu tijekom studija radio u marketingu (telesales), te u Bogadura grupaciji kao voditelj evenata za razne klijente. Služi se engleskim i osnovno španjolskim jezikom. Područja interesa: precizna i ekološka poljoprivreda, obnovljivi izvori energije, integrirana zaštita bilja, stočarstvo, peradarstvo, ljekovito bilje, nove tehnologije, PR i marketing, novinarstvo. Znanstvene publikacije: https://www.bib.irb.hr/pregled/profil/38362