Umjetna sladila su sintetskog, ali mogu biti i prirodnog podrijetla, sva su više ili manje slađa od šećera, ali za razliku od njega nemaju (ili imaju zanemarivu) energetsku vrijednost. Osobina umjetnih sladila da nemaju kalorija, a daju osjet slatkoće učinila ih je planetarno popularnim. Nalaze se u brojnim pićima, slasticama, sladoledima, kremama, čak ih se nađe i u juhama, pa su postali neizostavni dio “light” proizvoda koji “ne debljaju” zato jer umjesto šećera sadrže umjetna sladila. Tko su toliki potrošači “light” proizvoda i, općenito, umjetnih sladila?

Bolesnici od šećerne bolesti su “sudbinski“ vezani za njih, ali preporuku da uzimaju umjetna sladila dobivaju od liječnika i oni koji imaju povišene masnoće u krvi kao i oni koji imaju prekomjernu tjelesnu težinu i paze na svaku kaloriju. I stomatolozi nas uvjeravaju da će se karijes izbjeći redovitim pranjem zubi i što kraćim zadržavanjem šećera na zubnim površinama. No najveći broj potrošača nisu bolesni, nego zdravi ljudi, normalne težine koji takvima žele i ostati. Oni su u pravilu tjelesno aktivni, izbjegavaju stresne situacije, paze ne težinu, a prema tome i na pravilnu prehranu. Shvaćaju da je šećer “zavodnik” bez ikakvih prehrambenih kvaliteta, osim energetske, pa ga izbjegavaju. Želju pak za slatkim mogu zadovoljiti najlakše umjetnim sladilima.

Prethodni članakIstarski med postao 50. hrvatski proizvod zaštićenog naziva u Europskoj uniji
Sljedeći članakKako nastaje medljikovac?
Gospodarski list
Gospodarski list – sve što vrijedi znati u poljoprivredi Gospodarski list najstariji je i najčitaniji hrvatski časopis za poljoprivredu, s tradicijom dugom preko 180 godina. Kroz tri stoljeća pomaže poljoprivrednicima stručnim, aktualnim i korisnim sadržajem te i danas svakih petnaest dana stiže na adrese svojih vjernih pretplatnika. Naši autori su priznati stručnjaci, znanstvenici i poljoprivrednici. Uz tiskana i online izdanja, posjeduje bogatu biblioteku knjiga pod nazivom - Obitelj i gospodarstvo, organizira razne stručne konferencije iz područja agrobiznisa, kroz društvene mreže aktivno sudjeluje u svakodnevnici ljubitelja prirode i poljoprivrede. Opravdano je najveći specijalizirani - poljoprivredni medij u regiji. Cilj Gospodarskog lista je ostao isti od prvog broja – znanjem jačati poljoprivredu i selo.