Često se kod analiza vina navodi i količina ekstrakta koju to vino sadrži. Da li je isti sadržaj ekstrakta kod bijelih i crnih vina?
Određenu osobinu crvenom vinu (i bijelom) daju tvari koje zajedničkim imenom nazivamo ekstrakt i to suhi ekstrakt, što znači ekstrakt bez šećera. Kada od ukupnog ekstrakta vina oduzmemo sadržaj šećera (reduktivna tvar) umanjen za 1 g/l nešećerenih tvari dobije se suhi ekstrakt. (Ukupni ekstrakt=37 g/l – 18 g/l šećera i 1 g/l nešećerenih tvari = 17 g/l=17 g/l šećera koji odbijemo od 37 g/l je 20 g/l suhog ekstrakta). Ekstrakt predstavlja zbroj svih nehlapljivih sastojaka vina i bitno utječe na kakvoću vina. Vina bogata ekstraktom puna su i harmonična. Količina ekstrakta ovisi o više čimbeniika, u prvom redu o kultivaru (sorti), klimi, tlu, položaju vinograda, uzgojnom obliku, a kod crnog vina o duljini maceracije crnog masulja i remontaže. Crna vina uz srednju maceraciju od 3 do 5 dana sadrže od 20 do 23 g/l ekstrakta, kod jače maceracije od 5 do 10 dana 23 – 27 g/l, a nekad i više. Bijela vina u prosjeku sadrže od 16 do 19 g/l, a ružičasta vina i opoli po sadržaju ekstrakta negdje su između bijelih i crnih vina. Komponente koje ulaze u sastav ekstrakta bijelih vina, iste su kao i kod crnih vina, iznimku čine antocijani i uopće veća količina polifenola u odnosu na bijela vina. Ekstrakt predstavljaju sljedeće komponente: ugljikohidrati (uglavnom šećeri), glicerol, nehlapljive kiseline, dušične tvari, polifenoli, mineralne tvari i viši alkoholi.

Prethodni članakOtpornost vinskih sorti na smrzavanje?
Sljedeći članakNASTAVAK PROVEDBE PRIVREMENIH IZVANREDNIH MJERA POTPORE ZA PROIZVOĐAČE VOĆA I POVRĆA
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.