Hrvatska poljoprivredna komora započela je provođenje projekta „ZPP ZA NAS“ (CAP FOR US) koji se financiran iz sredstva Europske komisije, točnije iz programa „Potpora mjerama informiranja koje se odnose na zajedničku poljoprivrednu politiku (ZPP)“ za 2020. godinu – IMCAP-2020. Projekt je započeo krajem kolovoza i trajat će godinu dana.

„Zajednička poljoprivredna politika (ZPP) jedna je od najvažnijih politika EU. To je partnerstvo između poljoprivrede i društva te između Europe i njezinih poljoprivrednika. Ona je zajednička politika za sve zemlje i građane EU te im koristi na razne načine; podržava poljoprivrednike i poboljšava poljoprivrednu proizvodnju, održava ruralna područja i okoliš, održava ruralne sredine živim i pomaže u borbi protiv klimatskih promjena te održivo upravlja prirodnim resursima“, izjavio je predsjednik Hrvatske poljoprivredne komore Mladen Jakopović.

Cilj ovog projekta je ukloniti negativne percepcije poljoprivredne politike EU-a od strane različitih dionika, povećati znanje o ZPP-u i stvoriti sinergiju između dionika. Okupljanje ključnih dionika i točnih informacija o pomoći EU poljoprivrednicima pridonijet će stvaranju pozitivne slike o ZPP-u. Da bi se eliminiralo negativno mišljenje o prednostima ZPP-a, potrebno je uključiti različite dionike. Obavještavanjem poljoprivrednika, stručnjaka udruga za zaštitu okoliša, studenata, savjetnika, profesora, političara i poljoprivrednih novinara (SINERGY GROUP – SG), želimo pridonijeti promjeni stečenih stavova i stvaranju pozitivne percepcije. Samo točne informacije i prijenos dobrih poljoprivrednih praksi iz drugih država članica mogu promijeniti negativnu percepciju i poboljšati imidž domaće poljoprivredne proizvodnje, pojašnjavaju u HPK.

„Ponosni smo što se Hrvatska poljoprivredna komora po drugi puta prijavila na ovu vrstu natječaja i ostvarila kriterije za provođenje ovog projekta. Želja nam je da se vijest o Zajedničkoj poljoprivrednoj politici, njenim mjerama i dobrobiti za hrvatske poljoprivrednike proširi na što više ljudi. Ispunjavanje kriterija dokaz je da se HPK i na ovaj način na EU razini bori za interes hrvatskih poljoprivrednika“, dodaje Jakopović.

HPK će koordinirati aktivnosti ovog projekta, a među njima su organiziranje različitih radionica, konferencija, edukacija te studijskih putovanja u druge zemlje kako bi se kroz oblike i pozitivne primjere te prakse drugih država svim dionicima – poljoprivrednicima, donositeljima odluka, agrarnim novinarima, studentima, profesorima, poljoprivrednim savjetnicima te predstavnicima udruga – približili ciljevi ZPP i prenijela pozitivna iskustva drugih EU poljoprivrednika i dionika.

Ukupan proračun ovog projekta je 165.320,35 eura od čega je 60 posto financirano iz Europskog dijela a 40 posto iz sredstava HPK.

Postavi pitanje autoru klikom ovdje
Prethodni članakStrojno branje šipka
Sljedeći članakPopulacije divljih vrsta od 1970. godine smanjene za dvije trećine!
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.