Europska komisija objavila je promotivne materijale kojima informira proizvođače o značaju i ulozi ekološke poljoprivrede. Promotivna kampanja ima za cilj informirati potrošače o značenju i prednostima ekološke poljoprivrede te proizvodnji takve hrane. Osobito je važno informirati proizvođače o mogućnostima koje pruža ulazak u sustav ekološke proizvodnje te potaknuti na prelazak prema ekološkom uzgoju.

 

Proizvođačima koji su već uključeni, a također i proizvođačima koji tek ulaze u sustav ekološke proizvodnje, pruža se informacija o mogućnostima financijske potpore u okviru Zajedničke poljoprivredne politike i Zajedničke ribarstvene politike (ekološka akvakultura). Poljoprivrednicima se osigurava pravedna dobit za usklađenost s pravilima ekološke proizvodnje. Osim toga, rastuća potražnja potrošača za ekološkim proizvodima stvara uvjete za daljnji razvoj i širenje tržišta tih proizvoda, a time i za povećanje dobiti poljoprivrednika koji se bave ekološkom proizvodnjom.

 

Ekološka proizvodnja posebno se ističe u zelenoj javnoj nabavi (GPP) prema kriterijima EU za hranu i ugostiteljske usluge te kroz Strategiju bioraznolikosti 2020.

 

Prema ispitivanjima potrošača, ekološki proizvodi prepoznaju se navođenjem obvezujućeg ekoznaka EU na proizvodu. Oko 25% ispitanika upoznato je sa znakom ekološkog proizvoda, 69% ispitanika navodi da se orijentiraju prema posebno istaknutim natpisima –eko/bio ili organski proizvod.

 

Potrošači se informiraju o obvezi godišnje kontrole svih subjekata uključenih u sustav ekološke proizvodnje te značenju certifikata kojim se garantira da je proizvod sukladan s pravilima ekološke proizvodnje. Radi transparentnosti, obveza je svake države članice da objavi popis ekoloških proizvođača te iste poveže s potvrdnicom/certifikatom.

 

Ekološki proizvodi koji se uvoze iz trećih zemalja također moraju udovoljiti pravilima ekološke proizvodnje EU. Potražnja za ekološkim proizvodima u EU veća je od ponude a dio proizvoda zbog klimatskih iili geografskih uvjeta nije moguće uzgojiti (ekološka kava, banane, kakao, kokos..), stoga se uvoze iz trećih zemalja. Znak ekološkog proizvoda EU nije obvezan za uvezene proizvode, međutim najvećim dijelom proizvodi nose znak ekološkog proizvoda EU. Ispod znaka se jasno navodi zemlja podrijetla ili naznaka „ne -EU poljoprivreda“.

 

Promotivni materijali dostupni su na ovom linku:

http://ec.europa.eu/agriculture/organic/downloads/infographics/index_hr.htm

Prethodni članakZa novu poljoprivrednu opremu i mehanizaciju OPG-u 525 tisuća kuna iz IPARD-a
Sljedeći članakMinistar poljoprivrede Tihomir Jakovina na Svečanosti obilježavanja prestanka ugovaranja IPARD projekata
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.