Kupio sam traktor NEW HOLLAND T5 115. Kod primanja traktora evidentirano je oštećenje haube koje je na moje inzistiranje uvedeno u zapisnik. Međutim i nakon 9 mjeseci prodavatelji (tvrtka) ne rješavaju problem i ne javljaju se. Koja su moja prava i kako riješiti problem?
ODGOVOR
Budući da se radi o reklamaciji proizvoda s nedostatkom, tj. zapisnički utvrđenom oštećenju, možete se putem reklamacije obratiti prodavatelju. On, ovisno o vašem zahtjevu, mora zamijeniti proizvod, otkloniti nedostatak na proizvodu ili sniziti cijenu proizvoda. Odnosno, ako su ispunjene zakonske pretpostavke, vratiti vam novac. Nadalje, trgovci su dužni omogućiti podnošenje pisanih prigovora zbog nedostatka proizvoda u svojim poslovnim prostorijama. Također i putem pošte, telefaks uređaja ili elektroničke pošte. Obrazac za pisani prigovor dostupan je putem stranica zaštite potrošača Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja. Isti vam šaljemo u prilogu ovog odgovora.
Na zaprimljene prigovore trgovci moraju potrošaču odgovoriti najkasnije u roku od 15 dana od dana kad su zaprimili vaš prigovor. Ako vam trgovac ne odgovori u zakonskom roku ili ako i nakon zaprimljenog odgovora smatrate da su vaša prava povrijeđena, za zaštitu svojih prava obratite se Državnom inspektoratu. Uz prijavu trebate priložiti i dokaz kojim je vidljivo da je trgovac zaprimio vaš prigovor. Napominjemo, ako uočite kvar ili nedostatak na proizvodu, da biste ostvarili pravo na pozivanje na odgovornost za materijalne nedostatke, trgovca morate obavijestiti u roku od dva mjeseca od dana kad ste otkrili nedostatak.
Trgovac odgovara za materijalne nedostatke koji se pojave u roku od dvije godine od predaje stvari. Uz napomenu da se kod prodaje rabljenih stvari može ugovoriti da trgovac odgovara za materijalne nedostatke tog proizvoda godinu dana, umjesto dvije godine. U slučaju da se nedostatak na proizvodu ustanovi u roku od šest mjeseci od preuzimanja kupljenog proizvoda. Smatra se da je takav nedostatak postojao već pri samoj kupnji. Drugim riječima, trgovac koji tvrdi suprotno, to će morati i dokazati te ujedno snositi troškove vještačenja.
Ako je od dana predaje proizvoda proteklo više od 6 mjeseci, a trgovac ne prizna postojanje nedostatka, to će se dokazivati vještačenjem. Njega plaća trgovac ili potrošač, ovisno o rezultatu vještačenja. Dodatne informacije možete dobiti putem besplatnog potrošačkog telefona 0800/414-414. I to ponedjeljkom, srijedom i petkom od 10 do 14 sati. Također i putem Centralnog informacijskog sustava zaštite potrošača (http://prijava.mingo.hr/CD/prijava.jsp).