Bilo da je riječ o cvjetovima heliotropa, slatkoga graška, mirisnih pelargonija ili o stabalcima limuna, svi otpuštaju mirisne molekule. Nešto što zvuči tako suhoparno kemijski, izaziva pravi vatromet osjećaja i sjećanja na ljetovanje na moru ili blage ljetne noći. Mirisnim biljkama treba tako malo poticaja da bi otpustile eterična ulja, koja tako jako mirišu. Dovoljno ih je pogladiti. Na isti način počinju mirisati i začinske biljke poput kadulje, lavande, metvice, origana, smilja ili ružmarina. Mirisne pelargonije su priča za sebe. Članovi ove skupine biljaka ne samo da prelijepo cvjetaju, već jedni mirišu po metvici, dok nam drugi nude mirise ruže, limuna ili različitih začina.

Poseban trik: posadite mirisne biljke u vrtu blizu puteljka. Posađene u posude, trebaju biti postavljene tamo gdje ćete ih vi ili vaši gosti okrznuti u prolazu i na taj se način pobrinuti za mirisan zrak. Tako će vaši gosti začuđeno i ushićeno uzviknuti: “Kako ovdje lijepo miriše!”
Volite raznolikost? Tada je pokretni mirisni vrt u posudi, primjerice u terakota loncu ili balkonskim kutijama, idealno rješenje za vas. Tako su mirisne biljke uvijek u pripravnosti ondje gdje ih želite: na terasi za vrijeme večernjeg roštilja, gdje ćete iskoristiti i pokoji listić kadulje ili timijana kao začin, ili za vrijeme gozbe u stanu, dakako u otmjenu loncu. Ili lijevo i desno od kućnog ulaza, kao dobrodošlica. Sve ovisi o vašoj domišljatosti!
(Pročitajte cijeli članak u novom broju časopisa!)
Prethodni članakRazmnožavanje začinskih trajnica
Sljedeći članakUzgoj ukrasne peradi
Gospodarski list
Gospodarski list – sve što vrijedi znati u poljoprivredi Gospodarski list najstariji je i najčitaniji hrvatski časopis za poljoprivredu, s tradicijom dugom preko 180 godina. Kroz tri stoljeća pomaže poljoprivrednicima stručnim, aktualnim i korisnim sadržajem te i danas svakih petnaest dana stiže na adrese svojih vjernih pretplatnika. Naši autori su priznati stručnjaci, znanstvenici i poljoprivrednici. Uz tiskana i online izdanja, posjeduje bogatu biblioteku knjiga pod nazivom - Obitelj i gospodarstvo, organizira razne stručne konferencije iz područja agrobiznisa, kroz društvene mreže aktivno sudjeluje u svakodnevnici ljubitelja prirode i poljoprivrede. Opravdano je najveći specijalizirani - poljoprivredni medij u regiji. Cilj Gospodarskog lista je ostao isti od prvog broja – znanjem jačati poljoprivredu i selo.