Dobio sam obračun za potrošenu električnu energiju, ali smatram da su troškovi preveliki. Mogu li se žaliti na preveliki obračun potrošnje HEP-u?
Imate pravo podnošenja prigovora u roku od 30 dana od dana nastanka razloga za podnošenje prigovora. Svaki trgovac, a to je i HEP, dužan je potrošaču odgovoriti na prigovor i to u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora. U slučaju da ste nezadovoljni s odgovorom HEP-a ili u slučaju da niste dobili odgovor u propisanom roku, možete uputiti novi prigovor HEP-u, ali ovaj put naslovljeno na Povjerenstvo za reklamacije. Prigovoru priložiti svu potrebnu dokumentaciju (prvi prigovor, odgovor HEP-a, nove dokaze i sl.), te kopiju istog dostaviti udruzi za zaštitu potrošača koja ima predstavnika u Povjerenstvu za reklamacije distributera električne energije. U roku od 30 dana Povjerenstvo treba razmotriti prigovor, te uputiti odgovor potrošaču. U slučaju da je odgovor nepovoljan za potrošača ili ga potrošač u propisanom roku ne dobije od Povjerenstva za reklamacije, može uputiti novi prigovor, ali ovaj put Hrvatskoj energetskoj regulatornoj agenciji u Zagrebu, Ulica grada Vukovara 14. Odluka Agencije je konačna, te u daljnjem postupku, svoja prava potrošač može ostvariti samo putem nadležnog suda. U slučaju da se potrošač odluči na prigovor Agenciji, preporučili bi mu da se prije nego što uputi prigovor obrati u jedno od savjetovališta za zaštitu potrošača (Osijek, Pula, Split, Zagreb), te se za isti postupak konzultira sa savjetnicima specijaliziranim za ovo područje.
(M. D.)