Je li bolja rakija dobivena od vina plemenitih loza ili iz izravno rodnih hibrida /direktora/? Naime između ovih dviju vrsta loze (grožđa) bitne su razlike glede sastava i sastojaka nekih tvari ili kemijskih spojeva, koje osobine i obilježja imaju utjecaj na svojstva rakije.
Vino “direktora” sadrži više metanola nego sortna vina, oko 10 mg/l. Za usporedbu, prirodna šljivovica sadrži najmanje 20 mg/l metanola koji je u većim količinama izraziti otrov, ali u mikrokoličinama stimulira neke metaboličke procese. Metanol je mala, izrazito agresivna molekula. U rakiji izaziva mnoge oksidoredukcijske procese, tj. stvara tvari mirisa i okusa tijekom pečenja, odnosno ležanja rakije. Grožđe sadrži 350 – 400 različitih mirisnih tvari koje daju sortna obilježja. Tijekom vrenja nastaje još oko 200 novih tvari, a gotovo trostruko više (oko 600) tvari mirisa naraste procesom destilacije odnosno duljim ležanjem rakije. Metanol, bakar, kisik i druge tvari iz rakije od “direktora” daju joj poželjne karakteristike glede okusa i mirisa. Za razliku od rakije “direktora”, na isti način dobivena rakija od sortne loze ima nekoliko nedostataka. Naime, sortnu lozu dakako više tretiramo zaštitnim sredstvima (pesticidima) čije rezidue (ostaci) trajno ostaju u grožđu pa djelomice prelaze i u rakiju. Izravno rodni hibridi dozrijevaju prije sortnoga grožđa, osobito u kontinentalnom dijelu Hrvatske. Tradicija proizvodnje francuskog konjaka potvrđuje kako je nemoguće pripraviti dobar konjak od sortnoga grožđa.

M. Zoričić, dipl. ing.

Prethodni članakKad je idealno podsaditi lozu?
Sljedeći članakPoslovno informacijski sustav za poljoprivrednike
Gospodarski list
Gospodarski list – sve što vrijedi znati u poljoprivredi Gospodarski list najstariji je i najčitaniji hrvatski časopis za poljoprivredu, s tradicijom dugom preko 180 godina. Kroz tri stoljeća pomaže poljoprivrednicima stručnim, aktualnim i korisnim sadržajem te i danas svakih petnaest dana stiže na adrese svojih vjernih pretplatnika. Naši autori su priznati stručnjaci, znanstvenici i poljoprivrednici. Uz tiskana i online izdanja, posjeduje bogatu biblioteku knjiga pod nazivom - Obitelj i gospodarstvo, organizira razne stručne konferencije iz područja agrobiznisa, kroz društvene mreže aktivno sudjeluje u svakodnevnici ljubitelja prirode i poljoprivrede. Opravdano je najveći specijalizirani - poljoprivredni medij u regiji. Cilj Gospodarskog lista je ostao isti od prvog broja – znanjem jačati poljoprivredu i selo.