Kupio sam električni aparat koji nije radio. Nisam zadovoljan reakcijom i odgovorom trgovca vezano uz jamstvo i jamstveni rok tog proizvoda. Kome se mogu žaliti?
Jamstvo odnosno garancija služi kao potvrda kojom proizvođač jamči ispravnost u tijeku određenog vremena. Kupac ima pravo tražiti od prodavatelja kao i od proizvođača da mu proizvod u razumnom roku popravi ili ako to ne učini, da mu umjesto tog preda proizvod koji je ispravan. Osim toga, kupac ima pravo na naknadu štete koju je pretrpio zbog lišenja uporabe proizvoda od trenutka traženja popravka ili zamjene, do njihova izvršenja. Jamstveni rok produljuje se za onoliko vremena koliko je kupac bio lišen uporabe proizvoda. Ako prodavatelj ne izvrši popravak ili zamjenu u razumnom roku, kupac ima pravo na raskid ugovora ili sniženje cijene. Prodavatelj, odnosno proizvođač, dužan je o svom trošku prenijeti proizvod do mjesta gdje se treba popraviti, odnosno zamijeniti, te popravljen ili zamijenjen proizvod vratiti kupcu. U slučaju da vam prodavatelj ne želi, u jamstvenom roku, preuzeti pokvareni proizvod, osobito ako ovlašteni serviser nije u mjestu stanovanja, slučaj odmah prijavite Državnom inspektoratu. Troškove prijenosa proizvoda od servisa do vaše adrese treba snositi prodavatelj, odnosno proizvođač.
G. L.