Svake godine osiguravam usjeve kod osiguravajuće kuće, policu ugovaram na početku godine. Na ugovoru je uvijek plaćanje u nekoliko rata i to obično 4-7 mjeseci tekuće godine, a ja redovito uplatu obavljam krajem godine jer u tom periodu počinju i meni stizati uplate od prodane robe u sezoni. Takav odnos funkcionira već godinama. No, ove godine je u usjevima bila tuča, nezavisna procjeniteljska kuća procijenila je štetu na 6-9 %, no osiguranje odbija bilo kakvu isplatu zbog toga što polica nije aktivirana. To znači da je prije nastale štete uplaćena 1 lipa, polica bi bila aktivirana i bila bi mi isplaćena šteta. Da li sam ja, s obzirom da polica nije aktivirana uopće dužan platiti istu? Da li mogu na neki drugi način tražiti naknadu za procjenjenu štetu?
Obzirom da za izdanu policu osiguranja usjeva koja predstavlja dvostrani pravni posao između osiguravatelja i osiguranika, niste ispunili osnovni preduvjet da bi po istoj mogli ostvarivati svoja prava nastankom osiguranog slučaja tj. niste uopće, odnosno pravovremeno uplatili premiju osiguranja, nema zakonske osnove da po istoj ostvarite pravo na naknadu štete. Međutim, jedina mogućnost koju imate na raspolaganju je podnošenje zahtjeva za raskid police osiguranja uz plaćanje dužne premije do datuma raskida. I na kraju, ukoliko ste nezadovoljni odgovorom osiguravajućeg društva uputite im pisani prigovor, te nakon primitka negativnog odgovora po istom obratite se Hrvatskom uredu za osiguranje, pravobranitelju za osiguranje koji se nalazi na adresi, Martićeva 73, 10 000 Zagreb (tel. 01-46 96 600, e-mail: pravobranitelj@huo.hr).
Alan VAJDA, mag.iur.