U svibnju 2015. posadili smo smilje na površini od 1 ha. Imamo problem sa troskotom, obzirom da se radi o organskom uzgoju i ne smijemo koristiti nikakva kemijska sredstva. Jednom smo frezali, cijelo ljeto ručno okopavamo i vadimo korijen, ali troskot se uporno vraća. Imate li kakav savjet za ekološku proizvodnju i suzbijanje korova?
Problem proizvođača smilja s troskotom potvrđuje važnost suzbijanja korova prije podizanja bilo kojeg višegodišnjeg nasada. Važnost suzbijanja korova u godinama koje prethode podizanju nasada, na žalost, proizvođači redovito zanemaruju, zbog čega se susreću s problemom korova u nasadu, gdje je suzbijanje otežano, osobito kod organskog načina uzgoja.Troskot ili zubača (Cynodon dactylon) višegodišnja je uskolisna (travna) korovna vrsta. Važno je naglasiti “višegodišnja”, jer u toj činjenici leži poteškoća za suzbijanjem koju opisuje proizvođač. Naime, troskot se, kao višegodišnja vrsta, osim sjemenom, razmnožava iz podzemnih ili nadzemnih vegetativnih organa koji imaju vrlo visok potencijal. Frezanje i ručno okopavanje usitnjavanjem vegetativnih organa pogoduju jačem širenju. S obzirom na način uzgoja (organski), proizvođaču ne preostaje ništa drugo osim redovite košnje i vađenja vegetativnih organa iz tla (kad je tlo raskvašeno). Iako ima herbicida koji bi učinkovito suzbili troskot u smilju, na žalost u Hrvatskoj ni jedan nije registran za primjenu u smilju. Jedino Agil 100 i Focus ultra imaju dopuštenje za primjenu u ukrasnom bilju.

doc. dr. sc. Klara BARIĆ

Prethodni članakDan polja kukuruza Bc Instituta
Sljedeći članakDan polja kukuruza u Bc Institutu u Rugvici
Gospodarski list
Gospodarski list – sve što vrijedi znati u poljoprivredi Gospodarski list najstariji je i najčitaniji hrvatski časopis za poljoprivredu, s tradicijom dugom preko 180 godina. Kroz tri stoljeća pomaže poljoprivrednicima stručnim, aktualnim i korisnim sadržajem te i danas svakih petnaest dana stiže na adrese svojih vjernih pretplatnika. Naši autori su priznati stručnjaci, znanstvenici i poljoprivrednici. Uz tiskana i online izdanja, posjeduje bogatu biblioteku knjiga pod nazivom - Obitelj i gospodarstvo, organizira razne stručne konferencije iz područja agrobiznisa, kroz društvene mreže aktivno sudjeluje u svakodnevnici ljubitelja prirode i poljoprivrede. Opravdano je najveći specijalizirani - poljoprivredni medij u regiji. Cilj Gospodarskog lista je ostao isti od prvog broja – znanjem jačati poljoprivredu i selo.