Imam obrt i rečeno mi je da zaštitu na radu, uz svu pripadajuću dokumentaciju, moraju imati svi obrtnici? Zanima me mogu li kako izbjeći sve te troškove oko zaštite na radu i što bih točno trebao napraviti?
Odredbama Pravilnika o obavljanju poslova zaštite na radu (NN 112/14., 43/15., 72/15.), omogućeno je rasterećenje poduzetnika, a što obuhvaća i vas kao vlasnika obrta, tj. kao malog poslodavca (do 49 zaposlenih radnika), na način da možete poslove zaštite na radu ugovoriti s vanjskom tvrtkom koja posjeduje ovlaštenje Ministarstva rada i mirovinskog sustava za obavljanje poslova zaštite na radu. Obzirom na činjenicu da ste obvezni član Hrvatske obrtničke komore kojoj plaćate obvezni doprinos, predlažemo da se prije donošenja odluke o navedenom obratite svojoj Područnoj obrtničkoj komori, te provjerite da li je ona možda za svoje članove ugovorila pružanje usluga zaštite na radu, a koje bi trebale biti znatno povoljnije nego da ih sami ugovarate. Također, kao obvezni član ostvaruje pravo na korištenje usluga Savjetodavne službe Hrvatske obrtničke komore gdje postoji i tehničko-tehnološki savjetnik. Sve detaljne informacije možete dobiti na broj telefona 01/4806-666 ili na 072 000 026.
Alan VAJDA, mag.iur.