Dosta sam slušao, a nešto i čitao o šparogi pa me zanima na koji način se uzgajaju presadnicama?


Klasičan uzgoj prijesadnica obavlja se na dobro pripremljenim gredicama otvorena prostora. Rokovi i sjetve u priobalnom području su od 1. veljače do 10. ožujka, a u kopnenom od 1. ožujka do 10. travnja (ne kasnije). Za svaki rok sjetve bitna je temperatura tla, koja treba iznositi 15 ºC i više u trenutku sjetve. Dok se temperatura tla povisuje, sjeme upija vodu i bubri, dakle, priprema se za klijanje i nicanje biljaka. Sjeme šparoge niče dosta sporo, pa traje 20 – 35 dana, ovisno o uvjetima (temperaturi i vlažnosti tla). Čim je gredica dobro pripremljena, slijedi markiranje redova na razmak 25 – 30 cm, uzduž redova izvlače se plitke brazde, dubine oko 5 cm. U brazde se rasipa jedan od supstrata, debljine sloja oko 2 cm.

Sloj supstrata se lagano zbije i poravna, a onda se sjemenke poslažu na razmak 4 – 6 cm. Potom se sjemenke pokriju istim supstratom, nagrnu tlom, lagano zbije daščicom i natopi vodom te pokrije lutrasilom. Nakon sjetve treba redovito održavati vlažnost tla, ali ne pretjerivati. Natapati se može preko lutrasila, bez dizanja, sve dok sve biljke ne niknu. I poslije može ostati na gredici i biljkama do 20 dana. Važno je da lutasil bude labavo postavljen, kako ne bi smetao rastu biljaka. Plitko, površinsko okopavanje tla obavlja se odmah nakon nicanja biljaka i ostaje na snazi sve do jeseni. Ciljevi su ove mjere da se održava povoljna vlažnost tla u cijelom sloju rizosfere, kao i uništavanje korova čim se pojave.

Prethodni članakNewsletter 13-14/2015
Sljedeći članakU dokumentaciji nije ucrtan ulaz na tavan
Gospodarski list
Gospodarski list – sve što vrijedi znati u poljoprivredi Gospodarski list najstariji je i najčitaniji hrvatski časopis za poljoprivredu, s tradicijom dugom preko 180 godina. Kroz tri stoljeća pomaže poljoprivrednicima stručnim, aktualnim i korisnim sadržajem te i danas svakih petnaest dana stiže na adrese svojih vjernih pretplatnika. Naši autori su priznati stručnjaci, znanstvenici i poljoprivrednici. Uz tiskana i online izdanja, posjeduje bogatu biblioteku knjiga pod nazivom - Obitelj i gospodarstvo, organizira razne stručne konferencije iz područja agrobiznisa, kroz društvene mreže aktivno sudjeluje u svakodnevnici ljubitelja prirode i poljoprivrede. Opravdano je najveći specijalizirani - poljoprivredni medij u regiji. Cilj Gospodarskog lista je ostao isti od prvog broja – znanjem jačati poljoprivredu i selo.