Kuću smo naslijedili nas trojica braće, te me zanima koja je mogućnost prodaje moga dijela, ako ostala dvojica neće prodati svoj dio. Koliko svaki od nas ima pravo na eventualne izmjene i preinake na kući.
Kuća koju ste naslijedili je suvlasništvo vas i vaše braće svakog u 1/3 idealnog dijela nekretnine. Ukoliko je to doista tako, ništa vas s pravne strane ne sprječava da prodate svoju trećinu idealnog suvlasničkog dijela, te za to nije potreban pristanak braće. Vi i vaša braća imate zakonsko pravo živjeti u kući s obzirom da je kuća vlasništvo svakog od vas u 1/3 idealnog dijela. Vezano uz pitanje o izmjenama i preinakama u kući važno je napomenuti da iste, ukoliko se radi o većim promjenama, popravcima, nadogradnjama i sl., smijete učiniti samo uz suglasnost braće. Kada se radi o manjim popravcima dovoljna će biti suglasnost samo jednog od braće (s obzirom da se tada radi o poslu redovite uprave za što je dovoljan pristanak suvlasnika koji drži više od polovine suvlasničkog dijela). Ukoliko braća ne žele pristati na vaše zahtjeve za dogradnjom u kući, odnosno ne možete naći kupca koji bi kupio samo 1/3 idealnog dijela kuće, uvijek možete provesti etažiranje predmetne nekretnine. Ukoliko drugi suvlasnici ne žele provesti postupak etažiranja niti potpisati diobeni ugovor, možete insistirati na razvrgnuću suvlasničke zajednice.

N. T.

Prethodni članakSpašavaju stare sorte voćaka po cijeloj Hrvatskoj
Sljedeći članakZakonska prava više djece na dio kuće
Gospodarski list
Gospodarski list – sve što vrijedi znati u poljoprivredi Gospodarski list najstariji je i najčitaniji hrvatski časopis za poljoprivredu, s tradicijom dugom preko 180 godina. Kroz tri stoljeća pomaže poljoprivrednicima stručnim, aktualnim i korisnim sadržajem te i danas svakih petnaest dana stiže na adrese svojih vjernih pretplatnika. Naši autori su priznati stručnjaci, znanstvenici i poljoprivrednici. Uz tiskana i online izdanja, posjeduje bogatu biblioteku knjiga pod nazivom - Obitelj i gospodarstvo, organizira razne stručne konferencije iz područja agrobiznisa, kroz društvene mreže aktivno sudjeluje u svakodnevnici ljubitelja prirode i poljoprivrede. Opravdano je najveći specijalizirani - poljoprivredni medij u regiji. Cilj Gospodarskog lista je ostao isti od prvog broja – znanjem jačati poljoprivredu i selo.