Vlasnik sam OPG-a koji se bavi uzgojem voća, najvećim dijelom šljiva i jabuka, a pošto se radi o mladom voćnjaku koji sada dolazi u rod, želio bih se baviti proizvodnjom rakije na tradicionalan način u količini do nekih 1000 l rakije godišnje. Zanima me koji sve uvjete od zakonskih do minimalno tehničkih uvjeta moram ispuniti da bi se mogao baviti proizvodnjom i prodajom rakije na OPG-u. Koje zakonske i minimalne tehničke uvjete moram ispuniti da bi se mogao baviti i prodajom voća na OPG-u?
Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo sukladno važećim zakonskim propisima može prodati rakiju ukoliko je prethodno prijavio proizvodnju grožđa, vina i rakije na kućnom pragu, s time da vino mora imati certifikat Hrvatsko zavoda za vinogradarstvo. Što se tiče rakije ona se može prodavati samo u bocama s pripadajućom markicom. Međutim, ukoliko obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo prodaje vino i rakiju u izdvojenom pogonu, npr. na drugoj lokaciji od svojeg sjedišta, tada navedeni prostor mora ispunjavati minimalno tehničke uvjete za navedenu djelatnost, za što se možete detaljnije informirati pri nadležnom uredu u vašem gradu ili županiji. Što se tiče prodaje voća, to možete obavljati samo ako ste u sklopu obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva registrirali poljoprivrednu proizvodnju. S obzirom da je navedeno područje vrlo kompleksno bilo bi dobro da se i osobno obratite Savjetodavnoj službi na vašem području kako bi u neposrednom kontaktu dobili i dodatne odgovore.

A. V. mag. iur.

Prethodni članakGdje kupiti sjeme brokule?
Sljedeći članakKako riješiti ostavinsku raspravu?
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.