Imam OPG, bavim se maslinarstvom i proizvodim ulje, ali ga ne mogu prodavati na kućnom pragu jer iz općine kažu da na istom mjestu gdje i stanujem ne smijem prodavati svoj proizvod?
Odredbama Pravilnika o prodaji vlastitih poljoprivrednih proizvoda proizvedenih na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu (NN, br. 76/2014) propisuju se način i uvjeti prodaje za obiteljska poljoprivredna gospodarstva koja na tržištu prodaju vlastite poljoprivredne proizvode proizvedene na OPG-u te način vođenja evidencije o prodaji. OPG prodaje vlastite poljoprivredne proizvode na malo krajnjem potrošaču, fizičkoj osobi kroz prodaju na vlastitom gospodarstvu te izravnom prodajom na malo izvan prodavaonice. Stoga, se izravna prodaja na malo može obavljati na sljedeće načine: na štandovima i klupama na tržnicama na malo, na štandovima i klupama izvan tržnica na malo, na štandovima i klupama unutar trgovačkih centara, ustanova, i sl., prigodna prodaja na sajmovima, izložbama i sl., prodaja putem automata, pokretna prodaja i dostava do potrošača, prodajom na daljinu (internet, telefon, katalog, TV prodaja, i sl.), prodaja na vlastitom prodajnom kiosku OPG-a, prodaja na prostoru vlastitog OPG-a. Međutim, imajući u vidu činjenicu da vas je općina izvijestila da ne možete prodati vlastite proizvode na kućnom pragu gdje i živite, potrebno je od općine zatražiti pismeno očitovanje koji to zakonski, odnosno podzakonski propis regulira jer navedeno nije regulirano niti odredbama Zakona o poljoprivredi, niti Pravilnika o prodaji vlastitih poljoprivrednih proizvoda proizvedenih na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu. Naime, odredbama Pravilnika o prodaji vlastitih poljoprivrednih proizvoda proizvedenih na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu propisano je da OPG može obavljati prodaju na štandovima i klupama izvan tržnica na malo uz javnoprometne površine, prodaju putem vlastitog kioska, prodaju putem automata, pokretnu i prigodnu prodaju na površinama koje imaju pristup s javno-prometne površine, samo na mjestima koje odobri i uz uvjete koje svojom odlukom odredi nadležno tijelo grada ili općine na čijem se području prodaja obavlja.

Alan VAJDA, mag. iur.

Prethodni članakŠto mi uništava lješnjake?
Sljedeći članakNewsletter 13-14/2018
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.