Što je to tiražni liker i zašto se dodaje kod proizvodnje pjenušavog vina?
Tiražni liker je otopina (sirup) koja se dobije od vina kojemu dodamo šećer i selekcionirani vinski kvasac. Taj sirup dodaje se temeljnom ili osnovnom vinu, koje zatim razlijevamo u boce gdje započinje drugo vrenje (vrenje u boci). Kod proizvodnje pjenušavog vina razlikujemo osnovno ili temeljno vino koje se dobije vrenjem mošta – to je prvo vrenje. Drugo ili sekundarno vrenje u boci potiče se tiražnim likerom (prvim vrenjem dobijemo osnovno vino, jedne sorte ili mješavinom sorata). Drugo vrenje, nastaje razlijevanjem temeljnog vina, u boce, odnosno vina koje smo dobili vrenjem mošta. Vino koje smo dobili prvim vrenjem, (vrenjem mošta) dodali smo tiražni liker sastavljen od šećera i kvasaca i tada počinje drugo vrenje). Pjenušavo vino, uz druge određene sastojke sadrži i povećanu količinu ugljičnog dioksida, a tlak u prirodnom pjenušavom vinu mora iznositi najmanje 3,0 bara. CHARMAT je postupak proizvodnje pjenušavog vina, gdje je bocu zamijenila cisterna. Postupak je dobio naziv po autoru Eugenu Charmatu. Osnovni postupak je takav da se u cisterni najčešće s dvostrukim stijenkama, provodi dirigirano vrenje. Pjenušavo vino odvaja se od taloga, filtrira i puni u boce.

Mr. Milorad ZORIČIĆ 

Prethodni članakPrekrupa kukuruza u hranidbi svinja
Sljedeći članakUloga općina u opstanku ruralnog prostora Hrvatske
Gospodarski list
Gospodarski list – sve što vrijedi znati u poljoprivredi Gospodarski list najstariji je i najčitaniji hrvatski časopis za poljoprivredu, s tradicijom dugom preko 180 godina. Kroz tri stoljeća pomaže poljoprivrednicima stručnim, aktualnim i korisnim sadržajem te i danas svakih petnaest dana stiže na adrese svojih vjernih pretplatnika. Naši autori su priznati stručnjaci, znanstvenici i poljoprivrednici. Uz tiskana i online izdanja, posjeduje bogatu biblioteku knjiga pod nazivom - Obitelj i gospodarstvo, organizira razne stručne konferencije iz područja agrobiznisa, kroz društvene mreže aktivno sudjeluje u svakodnevnici ljubitelja prirode i poljoprivrede. Opravdano je najveći specijalizirani - poljoprivredni medij u regiji. Cilj Gospodarskog lista je ostao isti od prvog broja – znanjem jačati poljoprivredu i selo.