Jabuka je simbol zdravlja i sreće i smatra se jednom od najzdravijih voćnih vrsta pa zato i ne čudi što nosi naziv „Kraljica voća“. Spada među najzastupljenije voćne vrste i najvažnija je domaća voćarska vrsta, a u Hrvatskoj postoji više od 7000 sorti jabuka. Neke od najpoznatijih i najzastupljenijih vrsti jabuka u Hrvatskoj su: idared, zlatni delišes, jonagold, gala, granny smith, braeburn, fuji, i dr.

S obzirom na velik broj sorti, jabuke dozrijevaju sve od lipnja do studenog, a kako su sorta voća pogodna za čuvanje, kupcima su dostupne tijekom cijele godine.

ENNA Fruit će i ove godine, u dogovoru s domaćim proizvođačima i sa svojim kupcima, vodećim trgovačkim lancima, tijekom listopada promovirati „Dane domaće jabuke“, s ciljem povećanja prodaje hrvatske jabuke.

Listopad je mjesec kada se ujedno obilježava i Svjetski Dan jabuke (20. listopada) tijekom kojeg će se sorte Zlatni delišes i Gala naći na policama većine trgovačkih lanaca.

Nadamo se da će promociju domaće jabuke podržati svi trgovački lanci koji posluju na hrvatskom tržištu, s ciljem poticanja domaće proizvodnje.

Prema informacijama Hrvatske voćarske zajednice, procjena uroda jabuka za 2021. godinu je oko 65.000 tona, pri čemu konzumne oko 50.000 tona, a industrijske jabuke, koja se najčešće koristi za proizvodnju sokova i džemova, oko 15.000 tona.

Svjesni smo trenda da kupci sve više preferiraju domaće proizvode, stoga su nam i ovom prilikom u fokusu krajnji potrošači kojima želimo i na ovaj način poručiti da su prve ovosezonske domaće jabuke dostupne na policama njihovih trgovina te da požure po svoju kraljicu voća, poručuju iz ENNA Fruit.

Prethodni članakRevijalno natjecanje u oranju u Prelogu
Sljedeći članakU e-savjetovanju program potpore uzgajivačima ovaca i koza
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.