Provedba interventne mjere Europske komisije o doniranju jabuka i mandarina  u humanitarne svrhe intenzivno se provodi. Do danas je Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju zaprimila ukupno 275 zahtjeva proizvođača za donacijom 3.801 tona jabuka i mandarina. 65% dozvoljene kvote za jabuke već je iskorišteno (2.738 tone od 4.050 tona), dok se za mandarine bilježi znatno slabiji odaziv proizvođača – 13% dozvoljene kvote (1.060 od 7.900 tona). Iz tog razloga, a s ciljem detaljnog informiranja proizvođača mandarina, predstavnici Ministarstva poljoprivrede i Agencije za plaćanja u poljoprivredi prošli su tjedan u Opuzenu održali sastanak s proizvođačima, udrugama i otkupljivačima mandarina na kojemu je raspravljano o proceduri kojom proizvođači mogu povući EU novac za interventnu mjeru povlačenja mandarina s tržišta, uzrokovanu Ruskim embargom.

Proizvođači jabuka mogu iskoristiti interventna sredstva za maksimalno 10% svojih kapaciteta, a proizvođači mandarina za 20 % proizvodnih kapaciteta. Trošak pakiranja, sortiranja i transporta također se refundira. Ako predviđena sredstva na ovaj način ne budu do kraja iskorištena do 15. studenog 2014. godine, nakon tog datuma moći će ih povlačiti proizvođači prema redoslijedu podnošenja zahtjeva bez obzira na ranije definirane količine. Iz toga razloga apeliramo na proizvođače da u što kraćem roku iskoriste svoja prava koja imaju po ovoj interventnoj mjeri. Sredstva mogu koristiti isključivo uz poštivanje pravila propisanih Uredbama EK i Pravilnicima, koji su opisani u Uputi za proizvođače: http://www.apprrr.hr/izvanredne-mjere-potpore—jabuke-i-mandarine-1118.aspx

I ova mjera kao i sve ostale se nadziru od stručnih tijela EK, pa još jednom pozivamo proizvođače da se pridržavaju svih propisanih elemenata:

  • Proizvođač mora u obrascu navesti kojoj instituciji želi isporučiti voće i u kojoj količini. Popunjeni obrazac šalje se na e-mail adresu: intervencije.voce@apprrr.hr ili poštom: Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, Ulica grada Vukovara 269d, 10 000 Zagreb. Prilikom prijave moraju imati svu potrebnu dokumentaciju i u cijelosti popunjen zahtjev; 
  • Pravovremeno najaviti Agenciji da je izvršena priprema proizvoda za isporuku primateljima donacija kako bi se u što kraćem roku obavio obvezni inspekcijski nadzor i kontrola na terenu prvog stupnja;
  • Proizvođači koji nisu upisani u Upisnik trgovaca voćem i povrćem trebaju žurno Ministarstvu poljoprivrede uputiti Zahtjev za upis u Upisnik.  


Više informacija na INFO telefon: 01/6002-810 width=01/6002-810 (fax 01/6002-853).

Prethodni članakNeobične vrste krastavaca
Sljedeći članakRužičasti cecelj – napast u plastenicima, staklenicima, travnjaku
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.