Personalizirani vrt od 40 kvadrata koji kroz 8 mjeseci sezone prosječno proizvede oko 140 kilograma ekološkog povrća. To je ideja inovativnog i jedinstvenog projekta Gruntek kojemu je cilj osigurati vrt svima koji nemaju vlastitu zemlju, vrijeme ili znanje da se bave uzgojem ekološkog povrća.

Putem internetske stranice www.mojgruntek.hr korisnici, kao u igrici Farmville, osmišljavaju svoj vrt: za pojedinačne gredice odabiru eko povrće dostupno za sadnju, uz informacije o vremenu berbe i očekivanoj količini sezonskog eko uroda po vrtnoj gredici. O pripremi vrta, sadnji i ekološkom uzgoju brine tim poljoprivrednika. Tijekom svih mjeseci rasta, objavljuju se informacije o napretku vrta i o očekivanom vremenu berbe. Povrće može biti dostavljeno ili ga vlasnici vrtova mogu doći sami ubrati na Gruntek.

O vrtovima koji se nalaze u okolici Čazme, sat vremena od Zagreba, brine tim vrijednih poljoprivrednika –„gruntovčana“ pod vodstvom Vjekoslava Budaneca, predsjednika Zajednice udruga hrvatskih povrćara.

-Odrastao sam na selu s biljkama i životinjama i cijelo moje obrazovanje bilo je u domeni vrtlarstva, od kojeg se nisam mogao odvojiti. Veseli me što ću sa svojim timom gruntovčana voditi brigu da svaki vrt na Grunteku izgleda kao kad su naše bake sadile i uzgajale povrće u skladu s prirodom.

 class=

Projekt je osmislila tvrtka Yachmaster Group, koja iza sebe ima desetogodišnje poduzetničko iskustvo u području nautičke industrije, uključujući osmišljavanje sajma International Charter Expo, koji godinama okuplja predstavnike preko 400 yacht-charter tvrtki iz 50-ak država.

Direktor tvrtke Tino Prosenik po struci je agronom i razvoj poslovanja u ovom području logičan je korak.

-Agronomski fakultet studirao sam uz rad i posao u nautici plaćao je moje obrazovanje. Nakon završenog fakulteta nautika je prerasla u ozbiljan desetogodišnji posao i za agronomiju više nije bilo mjesta. Ispalo je da je upravo ova godina idealna za projekt kojemu je cilj povratak prirodi i jednostavnim životnim vrijednostima. U duhu vremena i u skladu sa vlastitim uvjerenjima radimo na viziji omogućavanja vlastitih ekoloških vrtova svima koji su trenutačno uvjereni da je to nemoguće. Cilj nam je okupiti zajednicu zaljubljenika u prirodu i zdravu prehranu. Gruntek nije samo opcija za nabavu svježeg, organskog povrća već i prilika za boravak na svježem zraku, za zadovoljstvo branja vlastitog uroda i za edukaciju o proizvodnji povrća.

Fotografije i ilustracije za objavu nalaze se na poveznici.

 class=

Prethodni članakNovi natječaj za obnovu poljoprivrednog zemljišta i proizvodnog potencijala!
Sljedeći članakUskoro novi natječaji za sektor vinarstva
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.