Na temelju brojnih pritužbi poljoprivrednih proizvođača iz cijele Hrvatske i zaključaka s 30. sjednice Upravnog odbora Hrvatska poljoprivredna komora zatražila je od Ministarstva poljoprivrede hitnu izmjenu Uvjeta prihvatljivosti (članak 2, stavak 1.1, točka c.) iz sadašnjeg Natječaja za provedbu mjere 21 „Izvanredna privremena potpora poljoprivrednicima i MSP-ovima koji su posebno pogođeni krizom uzrokovanom bolešću COVID-19“, koji je nejasan.

-Budući da se na žiro račun poslovnog subjekta ostvaruje cjelokupni priljev svih sredstava, koje često i nemaju veze s maloprodajom i/ili veleprodajom, a to su sredstva iz različitih potpora, prodaja osnovnih sredstava, kredita, pozajmica, kompenzacija i slično te takva vrsta priljeva po žiro računu uopće ne odražava realno stanje poslovnog subjekta, odnosno ne može pokazati pad ili rast poslovanja. Stoga zahtijevamo HITNU izmjenu Uvjeta prihvatljivosti za oba natječaja kako bi pomoć predviđena ovom mjerom došla do stvarnih/realnih proizvođača pogođenih krizom od Covida-19, ističu u HPK. 

Hitne izmjene koje bi trebale biti prema HPK su redom:

  1. c) Korisnici u razdoblju od 1. siječnja do 30. rujna 2020. godine (uključujući 30. rujna) imaju evidentirano smanjenje ostvarenog prometa (maloprodaja i veleprodaja) od minimalno 15%, odnosno od najmanje 37.197,50 kuna , u odnosu na isto razdoblje u 2019. godini. –„MSP-vi“
  2. c) Korisnici u razdoblju od 1. siječnja do 30. rujna 2020. godine (uključujući 30. rujna ) imaju evidentirano smanjenje ostvarenog prometa (maloprodaja i veleprodaja) od minimalno 15%, odnosno od najmanje 18.598,75 kuna , u odnosu na isto razdoblje u 2019. godini – „POLJOPRIVREDNICI“.

Stav HPK je kako je ove izmjene nužno hitno napraviti kako se ne bi doveli u situaciju da predložene potpore po sadašnjem prijedlogu ne stignu do proizvođača koji su zaista u poslovnim problemima uzrokovanima pandemijom  Covida-19, budući da je sadašnji prijedlog nejasan i nije specificirao na koji dio prihoda se odnosi. To može dovesti do situacija da ciljane potpore u konačnici ne dođu do proizvođača koji su uistinu imali ogroman pad prometa zbog korona krize, te se prošire na veliki broj korisnika što ne odražava realno stanje poslovanje, zaključak je HPK.

Izvor: HPK