Ministarstvo poljoprivrede raspisalo je javni poziv za prikupljanje ponuda za davanje u zakup šumskog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske. Šumsko zemljište koje se dobije u zakup može se koristiti za pašarenje, za odmor, rekreaciju i sport (trim-staze, staze za jahanje, privremeni sportski tereni, stolovi i klupe za odmor i sl.), za postavljanja pomičnih naprava, reklamnih panoa, štandova, montažno-demontažnih tendi te privremenih kioska i drugih građevina gotove konstrukcije, građevinske (bruto) površine do 15 m2.

„Napokon uvodimo reda u raspolaganje šumskim zemljištima. Više neće biti moguće dobiti šumsko zemljište u zakup bez posjedovanja stoke, kao što je to bilo moguće ranije. Javne pozive ćemo raspisivati dok svim poljoprivrednicima koji se bave stočarstvom ne omogućimo dostatne površine za njihovu stoku. Osiguravanjem šumskog zemljišta želimo pomoći našim poljoprivrednicima kojima je izuzetno važno imati odgovarajuće površine za pašarenje u najbližoj okolici njihovog gospodarstva.“ – izjavio je potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić.

Šumsko zemljište može se dati u zakup u svrhu pašarenja samo fizičkoj ili pravnoj osobi koja je upisana u Upisnik poljoprivrednika te koja je vlasnik ili posjednik stoke. Pravo prvenstva zakupa ima osoba koja najmanje tri godine do objave javnog poziva ima prebivalište/sjedište na području jedinice lokalne samouprave za koju se raspisuje javni poziv i ispunjava uvjet prosječnog odnosa broja grla stoke i zemljišta pogodnog za poljoprivrednu proizvodnju od najmanje 3,3 ha po uvjetnom grlu, dosadašnji zakupnik, koji je uredno ispunio obveze i svrhu iz dosadašnjih ugovora o zakupu te osoba mlađa od 41 godinu. Ako na javnom pozivu za zakup u svrhu pašarenja ponuđena zakupnina ponuditelja koji ispunjava uvjete prelazi dvostruki iznos početne zakupnine, takva ponuda se smatra nevažećom.

Za svaku točku iz popisa šumskog zemljišta iz javnog poziva podnosi se zasebna prijava po načelu jedna (1) točka iz popisa jedna (1) prijava (omotnica). Prijava za više točaka iz popisa u jednoj omotnici smatrat će se nevažećom. Rok za podnošenje prijava je 15 dana od dana objave javnog poziva. Dodatne informacije uz objavljeni javni poziv moguće je dobiti u Ministarstvu poljoprivrede, Uprava šumarstva, lovstva i drvne industrije, Planinska 2a, Zagreb dostavom upita na e-poštu: uprava.sumarstva@mps.hr.

Tekst natječaja i detaljne upute možete pogledati ovdje.

Prethodni članakKojim kategorijama se ne obustavlja isplata mirovine?
Sljedeći članakObračunavanje staža
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.