Udruga ruralnog turizma Hrvatske (URTH) održat će edukativne radionice o seoskom turizmu. Prva radionica će se održati 15.9.2021. godine u Moslavini u suradnji s Turističkom zajednicom Sisačko-moslavačke županije i Lokalnom akcijskom grupom – LAG Moslavina

Edukativne radionice “Moj-seoski” održavaju se za poljoprivredna gospodarstva koja se istovremeno bave i pružanjem ugostiteljskih i turističkih usluga. Uz edukaciju o važnosti promocije seoskog turizma, učesnicima će biti predstavljena aplikacija moj-seoski.hr. Ona prikuplja podatke za prvi Digitalni katalog seoskog turizma RH.

Nakon uspješno održanih on-line radionica za predstavnike turističkih zajednica, krećemo u drugu fazu projekta. Druga faza je Stručno osposobljavanje za digitalnu promociju seoskog turizma RH na domaćem i inozemnim tržištima. Ono se provodi uz sufinanciranje Ministarstva turizma i sporta. U suradnji s turističkim zajednicama i lokalnim akcijskim grupama, do kraja godine održati ćemo 37 terenskih radionica. Sve kako bismo pružateljima usluga omogućili što lakši upis u aplikaciju. Samim time i promociju putem Digitalnog kataloga seoskog turizma RH, istaknula je Aleksandra Kuratko Pani, voditeljica URTH.

Prema procjenama URTH, u Hrvatskoj djeluje više od tisuću objekata seoskog turizma. U to se ubrajaju vinarije, kušaone, izletišta, farme, etno sela, i dr.). Očekuje se i daljnji rast ovog broja uslijed korištenja sredstava Fonda za ruralni razvoj od 2014-2020 godine. Brojna poljoprivredna gospodarstva odlučuju se na pružanje ugostiteljskih i/ili turističkih usluga. To čine kako bi povećali svoje prihode putem plasmana vlastitih poljoprivrednih proizvoda i proizvoda s okolnih poljoprivrednih gospodarstava.

Razdoblje pandemije pokazalo je sve veći interes gostiju i turista za posjetima ruralnim područjima. Većina relevantnih istraživanja upućuje na želju turista da njihov boravak na selu bude u skladu s principima održivosti i sigurnosti, uz konzumaciju lokalno uzgojene hrane i proizvoda.

Izostanak centralne evidencije o pružateljima usluga seoskog turizma i njegove promocije kao i nepovoljni zakonodavni okvir, glavne su prepreke daljnjeg razvoja seoskog turizma. Upravo zato je URTH sudjelovala u kreiranju aplikacije koja prikuplja široki dijapazon podataka, a koje će Ministarstvo turizma i sporta koje upravlja aplikacijom koristiti u nadolazećem  kreiranju  hrvatskog modela seoskog turizma Republike Hrvatske.

Upisom podataka u aplikaciju moj-seoski.hr pružatelji usluga stječu pravo promocije na web portalu Croatia.hr. Također i drugim promotivnim aktivnostima Hrvatske turističke zajednice. Koristim ovu priliku pozvati ih da se upišu u što većem broju što mogu učiniti već sada. Mi ćemo im putem terenskih radionica i podrške pružati potrebnu pomoć oko upisa, dodala je Kuratko Pani.

Do kraja rujna, planira se održavanje 11 radionica u županijama Središnje Hrvatske. Učesnicima radionica se preporučuje prije dolaska proučiti korisničke upute u brošuri “7 koraka do Vaše promocije na web stranici Croatia.hr” i registracija u aplikaciji radi lakšeg upisa. Raspored radionica u Središnjoj Hrvatskoj dostupan je ovdje. Potencijalni učesnici se pozivaju kontaktirati županijske turističke zajednice i lokalne akcijske grupe u slučaju potrebe za dodatnim informacijama.

edukativne radionice
Raspored radionica
edukativne radionice o seoskom turizmu moj-seoski

Prethodni članakBerba, prerada i fermentacija grožđa
Sljedeći članakMatična mliječ – eliksir života
Gospodarski list
Gospodarski list – sve što vrijedi znati u poljoprivredi Gospodarski list najstariji je i najčitaniji hrvatski časopis za poljoprivredu, s tradicijom dugom preko 180 godina. Kroz tri stoljeća pomaže poljoprivrednicima stručnim, aktualnim i korisnim sadržajem te i danas svakih petnaest dana stiže na adrese svojih vjernih pretplatnika. Naši autori su priznati stručnjaci, znanstvenici i poljoprivrednici. Uz tiskana i online izdanja, posjeduje bogatu biblioteku knjiga pod nazivom - Obitelj i gospodarstvo, organizira razne stručne konferencije iz područja agrobiznisa, kroz društvene mreže aktivno sudjeluje u svakodnevnici ljubitelja prirode i poljoprivrede. Opravdano je najveći specijalizirani - poljoprivredni medij u regiji. Cilj Gospodarskog lista je ostao isti od prvog broja – znanjem jačati poljoprivredu i selo.