Udruga ruralnog turizma Hrvatske (URTH) održat će edukativne radionice o seoskom turizmu. Prva radionica će se održati 15.9.2021. godine u Moslavini u suradnji s Turističkom zajednicom Sisačko-moslavačke županije i Lokalnom akcijskom grupom – LAG Moslavina

Edukativne radionice “Moj-seoski” održavaju se za poljoprivredna gospodarstva koja se istovremeno bave i pružanjem ugostiteljskih i turističkih usluga. Uz edukaciju o važnosti promocije seoskog turizma, učesnicima će biti predstavljena aplikacija moj-seoski.hr. Ona prikuplja podatke za prvi Digitalni katalog seoskog turizma RH.

Nakon uspješno održanih on-line radionica za predstavnike turističkih zajednica, krećemo u drugu fazu projekta. Druga faza je Stručno osposobljavanje za digitalnu promociju seoskog turizma RH na domaćem i inozemnim tržištima. Ono se provodi uz sufinanciranje Ministarstva turizma i sporta. U suradnji s turističkim zajednicama i lokalnim akcijskim grupama, do kraja godine održati ćemo 37 terenskih radionica. Sve kako bismo pružateljima usluga omogućili što lakši upis u aplikaciju. Samim time i promociju putem Digitalnog kataloga seoskog turizma RH, istaknula je Aleksandra Kuratko Pani, voditeljica URTH.

Prema procjenama URTH, u Hrvatskoj djeluje više od tisuću objekata seoskog turizma. U to se ubrajaju vinarije, kušaone, izletišta, farme, etno sela, i dr.). Očekuje se i daljnji rast ovog broja uslijed korištenja sredstava Fonda za ruralni razvoj od 2014-2020 godine. Brojna poljoprivredna gospodarstva odlučuju se na pružanje ugostiteljskih i/ili turističkih usluga. To čine kako bi povećali svoje prihode putem plasmana vlastitih poljoprivrednih proizvoda i proizvoda s okolnih poljoprivrednih gospodarstava.

Razdoblje pandemije pokazalo je sve veći interes gostiju i turista za posjetima ruralnim područjima. Većina relevantnih istraživanja upućuje na želju turista da njihov boravak na selu bude u skladu s principima održivosti i sigurnosti, uz konzumaciju lokalno uzgojene hrane i proizvoda.

Izostanak centralne evidencije o pružateljima usluga seoskog turizma i njegove promocije kao i nepovoljni zakonodavni okvir, glavne su prepreke daljnjeg razvoja seoskog turizma. Upravo zato je URTH sudjelovala u kreiranju aplikacije koja prikuplja široki dijapazon podataka, a koje će Ministarstvo turizma i sporta koje upravlja aplikacijom koristiti u nadolazećem  kreiranju  hrvatskog modela seoskog turizma Republike Hrvatske.

Upisom podataka u aplikaciju moj-seoski.hr pružatelji usluga stječu pravo promocije na web portalu Croatia.hr. Također i drugim promotivnim aktivnostima Hrvatske turističke zajednice. Koristim ovu priliku pozvati ih da se upišu u što većem broju što mogu učiniti već sada. Mi ćemo im putem terenskih radionica i podrške pružati potrebnu pomoć oko upisa, dodala je Kuratko Pani.

Do kraja rujna, planira se održavanje 11 radionica u županijama Središnje Hrvatske. Učesnicima radionica se preporučuje prije dolaska proučiti korisničke upute u brošuri “7 koraka do Vaše promocije na web stranici Croatia.hr” i registracija u aplikaciji radi lakšeg upisa. Raspored radionica u Središnjoj Hrvatskoj dostupan je ovdje. Potencijalni učesnici se pozivaju kontaktirati županijske turističke zajednice i lokalne akcijske grupe u slučaju potrebe za dodatnim informacijama.

edukativne radionice
Raspored radionica
edukativne radionice o seoskom turizmu moj-seoski

Sve stručne tekstove objavljene u Gospodarskom listu u razdoblju od 2016. do 2020. godine čitajte i u našoj Digitalnoj kolekciji koju možete naručiti ovdje

Pretplatnici na sadržaj Gospodarskog lista ostvaruju pravo na besplatne savjete. Ako ste pretplatnik postavite pitanje klikom ovdje
Ako se želite pretplatiti to možete učiniti ovdje
Prethodni članakBerba, prerada i fermentacija grožđa
Sljedeći članakMatična mliječ – eliksir života
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.