Države članice od danas moraju objavljivati popise korisnika plaćanja u okviru zajedničke poljoprivredne politike. Reformom zajedničke poljoprivredne politike iz 2013. uvedena su nova pravila o transparentnosti vezana uz korisnike ZPP-a. Ministarstvo poljoprivrede svake države članice zaduženo je za objavu potrebnih informacija, uključujući ime korisnika, iznos i prirodu mjere. To je u skladu sa širim ciljem Europske komisije usmjerenim na poboljšanje i održavanje visoke razine transparentnosti glede upravljanja proračunom EU-a. Transparentnost se mora uravnotežiti s poštovanjem privatnosti korisnika i zaštitom osobnih podataka. Novim pravilima povećava se transparentnost korištenja sredstava Unije u okviru zajedničke poljoprivredne politike i poboljšava dobro financijsko upravljanje tim sredstvima jačanjem javnog nadzora nad njima. U svom komentaru provedbe pravila o transparentnosti povjerenik EU-a za poljoprivredu i ruralni razvoj Phil Hogan izjavio je: „Važno je da porezni obveznici razumiju koliko je važan rad poljoprivrednika koji nam omogućuje kontinuiranu opskrbu sigurnom, visokokvalitetnom hranom proizvedenom u skladu s ekološkim standardima, standardima dobrobiti životinja i društvenim standardima koji su mnogo stroži od onih kojih se moraju pridržavati njihovi konkurentni izvan EU-a. Europska komisija danas je aktivirala web-stranicu s poveznicama na web-mjesta svih država članica. Dodatne informacije o transparentnosti u okviru ZPP-a dostupne su ovdje.

 

Sve stručne tekstove objavljene u Gospodarskom listu u razdoblju od 2016. do 2020. godine čitajte i u našoj Digitalnoj kolekciji koju možete naručiti ovdje

Pretplatnici na sadržaj Gospodarskog lista ostvaruju pravo na besplatne savjete. Ako ste pretplatnik postavite pitanje klikom ovdje
Ako se želite pretplatiti to možete učiniti ovdje
Prethodni članakNewsletter 10/2015
Sljedeći članakRok ulaganja žalbe na rješenje o ovrsi
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.