Najuspješniji Wine EnoGASTRO VIP Event do sada nakon Rijeke, Novigrada, Splita i Zadra, svoje veliko finale i 32. po redu event je 29.ožujka 2023. upriličio u Zagrebu u hotelu Antunović, koji je za tu posebnu prigodu prvi put za javnost otvorio svoju novouređenu dvoranu Tomislav.

Wine EnoGASTRO VIP Event namijenjen je ugostiteljima i hotelijerima kako vlasnicima tako i djelatnicima, te općenito HoReCa sektoru i gospodarstvenicima usko vezanim uz ugostiteljstvo i turizam. Nezaobilazan je događaj svima koji žele ulagati u svoje znanje i poslovni razvoj, učiti od vrhunskih međunarodnih stručnjaka, te razmijeniti iskustva s drugim kolegama i ostvariti kontakte s potencijalnim klijentima.

Ove godine je pripremljen najbogatiji program do sada s mnoštvom stručnih degustacija, predavanja i edukativnih radionica. Posjetitelje je dočekao domaćin Dantes Begić i njegov vrijedan tim, s porukom da hrvatske regije zaslužuju imati ovakvu manifestaciju, koja okuplja ugostiteljsko-turističke znalce, koji će svoje znanje prenijeti ugostiteljsko-turističkim djelatnicima kako bi podigli razinu kvalitete svoje ponude i usluge. Naglasio je da je riječ o zajedničkom događaju svih sudionika uključujući i posjetitelje, koji svojim dolaskom podržavaju događaj, jer jedino zajedno možemo ostvariti izvrsne i značajne rezultate za naš turizam!

S fokusom na kvalitetu i velikim naglaskom na male proizvođače sa ciljem promocije lokalne enogastronomije, nastupili su probrani izlagači iz svih dijelova Hrvatske, pa i šire regije. Tako su se u Zagrebu, između ostalih, predstavili podsljemenska craft pivovara i pivnica Mlinarica, slavonske mesnice Bođirković, kvarnerske morske dimljene delicije Šuškavci i prva hrvatska craft destilerija Suza, zatim obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Orehovec kraj Ludbrega, te vinske kuće iz svih dijelova Hrvatske poput Enosophie, Đurinski, Florijanović vina, PZ Pošip Čara, Pjenušci i vina Josipović i brojni drugi. Uz bok malim proizvođačima bili su i poznati brendovi Pik Vrbovec, Franck, Dukat, Mlinar, Romerquelle, a profesionalnu ugostiteljstku opremu su prezentirali Alexandercommerce, Ventidue, Protrade – Lonci i poklopci i ostali

Posebnu pažnju i pohvale posjetitelja su privukli učenici Srednje škole Plitvička jezera, koji su predstavili svoje kuharske, slastičarske i konobarske vještine.

Publika na Wine EnoGASTRO VIP Eventu je također ciljana i probrana, dok je sudjelovanje moguće isključivo uz pozivnicu, a u dobroj tradiciji dosadašnjih evenata, organizator je u suradnji s brojnim partnerima i izlagačima, svojim gostima omogućio sav program besplatno: od ulaza, korištenja čaša do stručnih radionica, predavanja i kuharsko-edukacijskih degustacija, što ovaj događaj izdvaja po svojoj posebnosti.

Brojni profesionalci su prepoznali Wine EnoGASTRO VIP Event po izvrsnom i sadržajnom edukacijskom programu, koji nudi niz kvalitetnih, zanimljivih i korisnih tema, a ove godine je otvoren degustacijskom radionicom „Crvena vina zadarske regije…dragocjeni nektar!“ pod vodstvom Manuele Plohl, vrhunske sommelierke WSET 3 razine, koja je predstavila probrane etikete vinskih kuća zadarske regije MasVin, Kraljevski vinogradi, Bora, Fiolić i Škaulj.

O još jednoj važnoj temi, moći gostoljubivosti i kvalitetnoj brizi o gostu je govorila mentorica i stručnjakinja za gostoljubivost Sanja Krmpotić, istaknuvši lojalnost gosta kao preduvjet za dugoročno uspješno poslovanje u svim uslužnim djelatnostima, a podizanje izvrsnosti usluge neophodno za budućnost hrvatskog ugostiteljstva i turizma.

Prva vinska akademkinja na ovim prostorima i sommelierka Mira Šemić, ujedno direktorica renomiranih gastro vodiča Gault&Millau Slovenije i Gault&Millau Srbije, redovito privlači veliki interes publike, a na ovogodišnjoj degustacijskoj radionici pod nazivom Mira i tri mušketira, je bila u pratnji svojih prijatelja-vinara Ščurek, Prelac i Matić, koji su osobno predstavili svoje etikete.

Sve što treba znati o kavi na radionici pod nazivom Arabica vs. Robusta, otkrio je Franckov barista Tomislav Mraović, nositelj prestižne SCA coffee diplome.

Nakon prvog ciklusa edukacija, uslijedila je, uzvanicima uvijek najatraktivnija, enogastro-edukacijsko-degustacijska prezentacija gostujućih chefova, u izvedbi kojih su se smijenjivali vrhunski slijedovi, koje je vinska akademkinja i sommelierka Mira Šemić izvrsno uparila s odgovarajućim pratećim vinima:

*Dry-age sashimi od brancina, čičvarda, naranča, maslinovo ulje / Zlatna Radgonska Penina selection – Sans Dosage, RADGONSKE GORICE

MARFISH – JRE chef Saša Began iz zadarskog restorana Foša

*Pljukanci s butargom i radicchio trevigiano / Muškat momjanski, PRELAC VINA

MARFISH – JRE chef Saša Began iz zadarskog restorana Foša

*Dry-age brancin, batat, špinat, riblji demi-glace / Svježa Malvazija, MATIĆ VINA

MARFISH – JRE chef Saša Began iz zadarskog restorana Foša

* Buncek i dinstano zelje s hren umakom / Sivi Pinot Orange 2021, ŠČUREK WINES

PIK VRBOVEC – chef Marko Lučić, PIK Vrbovec

* Patka na  pjenici od čičoke i pestom od medvjeđeg luka / Crni Pinot, EKO BOLFAN VINSKI VRH

HOTEL ANTUNOVIĆ – chef Matija Balent

Drugi niz stručnih predavanja nastavljen je na najbolji mogući način,  uz vrhunske pjenušce i sommeliera WSET 3 razine Juru Andrijaševića, koji je radionicom Zlatne perle – Pjenušava renesansa Radgone, posjetitelje vizualno i degustativno proveo kroz podrume Radgonskih gorica i njihove pjenušce od prirode preko tradicije do ambicije.

O važnosti digitalnog marketinga u ugostiteljstvu i turizmu, govorio je Ivan Boban, direktor tvrtke Cosmic Production, s višegodišnjim kombiniranim iskustvom u marketingu, turizmu i ugostiteljstvu, koji je sudionicima predavanja otkrio kako nas prate i kako pratimo na društvenim mrežama.

Ujedno je pojasnio zašto i kako odabrati najprikladniju glazbu u hotelima i ugostiteljskim objektima uz prezentaciju inovativnog ozvučenja Meridian Chapters.

Nagrađivani maslinari Deni Červar  i Andrea Brečević (Červar i Rheos djevičansko maslinovo ulje) su na edukativno-degustacijskoj radionici predstavili uvijek dobrodošlu i nepresušnu temu o primjeni ekstra djevičanskog maslinova ulja u gastronomiji.

Zaključno predavanje je bilo posvećeno još jednom gastronomski važnom piću – pivu, a Dimitar Jovanovski, master brewer iz zagrebačke craft pivovare Mlinarica je predstavio njihove dvije etikete: Indian Pale Ale i Pusa Bo(c)k, te sudionike podučio kako degustirati pivo kao profesionalac.

Nakon završnog druženja s izlagačima, tim Wine EnoGASTRO VIP Eventa zahvalio se na povjerenju i potpori svim partnerima, pokroviteljima i uzvanicima: Hrvatska turistička zajednica, Turistička zajednica grada Zagreba i Turistička zajednica Zagrebačke županije uz potporu Zagrebačke županije, Hrvatska turistička zajednica,  kao i pokroviteljima Grad Zagreb, Ministarstvo turizma i sporta, te Ministarstvo poljoprivrede Republike Hrvatske.

Sedmo izdanje ovog ciklusa međunarodnih konferencija vinskih, ugostiteljskih i gastronomskih znalaca, u organizaciji agencije RICERCE MERCATO,  ove godine je okupilo najveći broj izlagača, ukupno 133. Održana je 51 edukativna radionica što je privuklo čak 2400 posjetitelja, što potvrđuje da je riječ o po mnogočemu posebnom i autentičnom događaju, sa sedmogodišnjom tradicijom održavanja u kontinuitetu, u pet gradova diljem Hrvatske.

Vrhunski proizvodi, stručne degustacije i sadržajan edukativni program, pokazali su se kao izvrstan recept za još jedno uspješno izdanje Wine EnoGASTRO VIP Eventa, koji svoju misiju nastavlja i iduće godine, jer ovakva događanja i druženja na jednom mjestu za učenje, ali i zabavu,  su neophodna, pogotovo u HoReCa i svakom eno-gastro sektoru.

Prethodni članakRaspored sakupljanja ambalažnog otpada sredstava za zaštitu bilja
Sljedeći članakU e-savjetovanju prijedlog Programa potpora za preradu drva i proizvodnju namještaja u 2023.
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.