Krajem 2023. godine stupio je na snagu Pravilnik o ambalaži i otpadnoj ambalaži, plastičnim proizvodima za jednokratnu uporabu i ribolovnom alatu koji sadržava plastiku (,,Narodne novine”, broj 137/23).

Prema novom Pravilniku obveza plaćanja naknade gospodarenja otpadom i povratne naknade u Fond odnosi se na sve proizvođače jednako bez obzira na količinu ambalaže u kojoj su proizvode u ambalaži stavili na tržište u Republici Hrvatskoj.

Umjesto dosadašnjeg načina prijave, koji se obavljao poštom ili e-mailom, od početka 2025. godine prijava će biti digitalna, kroz Registar proizvođača s proširenom odgovornosti (RPPO).

Podaci se dostavljaju elektronički, putem RPPO-a:

  • mjesečno, do 20. dana u mjesecu za prethodni mjesec
  • godišnje, do 20. siječnja tekuće godine za prethodnu godinu (za povratnu ambalažu)

Pristup obrascu bit će omogućen uz korištenje Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava (NIAS) –  (https://nias.gov.hr/), za koji će biti potrebne vjerodajnice minimalno značajne razine sigurnosti.

Više informacija potražite na: https://www.fzoeu.hr/

Prethodni članakAzijska pamučna štitasta uš – egzotični strani štetnik u Hrvatskoj
Sljedeći članakVlada donosi odluke o cijenama hrane poljoprivrednih proizvođača
Savjetodavna služba
Savjetodavna služba specijalizirana je javna ustanova za obavljanje poslova savjetodavne djelatnosti u poljoprivredi, ruralnom razvoju, ribarstvu i unapređenju gospodarenja šumama i šumskim zemljištima šumoposjednika. Od svog osnutka 1991. godine pa do danas, Savjetodavna služba) imala je nekoliko etapa u svom razvoju u kojima su provedene statusne i organizacijske promjene te prilagodba kadrovske i specijalističke strukture zaposlenih, sukladno ciljevima i reformama poljoprivredne politike u Republici Hrvatskoj. Osnivanje i djelatnost Službe po prvi puta u njezinoj povijesti regulirano je donošenjem Zakona o Poljoprivrednoj savjetodavnoj službi u svibnju 2012. godine („Narodne novine“ br. 50/2012), pri čemu Služba dobiva i dvije javne ovlasti i to: provođenje stručnog nadzora u integriranoj proizvodnji, i organiziranje i izvođenje obrazovanja i osposobljavanja iz područja poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja. Nadalje, donošenjem Zakona o izmjenama Zakona o poljoprivrednoj savjetodavnoj službi krajem 2013. godine („Narodne novine“ br. 148/13), promijenjen je naziv Službe u Savjetodavna služba - javna ustanova za savjetodavnu djelatnost u poljoprivredi, ruralnom razvoju, ribarstvu te unapređenju gospodarenja šumama i šumskim zemljištima šumoposjednika, čime je proširena djelatnost Službe sa novim poslovima i zadaćama i javnim ovlastima u području šumarstva. Pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta Savjetodavne službe sistematizirano je 398 radnih mjesta, trenutno je zaposleno 247 službenika. Temeljem Zakona o savjetodavnoj službi, Služba ostvaruje sredstva za rad iz državnog proračuna RH, obavljanjem svoje djelatnosti i iz drugih izvora na način i pod uvjetima propisanim Zakonom i Statutom Službe. Misija Savjetodavne službe jest razvijati konkurentna i napredna poljoprivredna gospodarstava i subjekte u ribarstvu i šumarstvu kroz informiranje, savjetovanje i obrazovanje, uz poštivanje načela dobre poljoprivredne prakse te očuvanje ruralnog prostora njegujući tradiciju i običaje.