Ustanova za cjeloživotno učenje Adria iz Pule u suradnji sa sestrinskom tvrtkom za savjetovanje u zaštiti okoliša Eko – Adria d.o.o., 19. i 20.lipnja 2017, održala je seminar „Izrada cjenika za usluge odvoza i zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada“ u  Hotelu Villa Letan u naselju Peroj nadomak Pule. Seminarom je u detalje obrađena trenutno goruća tema u gospodarenju otpadom – nedavno usvojena Uredba o gospodarenju komunalnim otpadom. Naglasak je bio upravo na tematici izrade motivirajućega cjenika za usluge odvoza i zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada,  s obzirom na to da upravo ovaj korak mnogim komunalnim tvrtkama predstavlja značajan izazov. Uredba stupa na snagu 1. studenoga 2017. godine, a davatelji javne usluge dužni su uspostaviti i koristiti digitalni sustav Evidencije u roku od šest mjeseci do godine dana od dana stupanja na snagu Uredbe na temelju kojega će morati izraditi i nove cjenike.
Ulogu predavača preuzeo je stručni tim tvrtke Eko – Adria d.o.o., direktorica Koviljka Aškić diplomirani inženjer kemijske tehnologije i sveučilišni specijalist ekoinženjerstva, Aleksandar Lazić magistar ekologije i zaštite prirode te  Leana Šibić magistra struke znanosti o okolišu.
Uz njih, na seminaru svoj je digitalni sustav evidencije pražnjenja posuda za otpad baziran na RFID tehnologiji  predstavila i tvrtka MikroGoran d.o.o. iz Lokvi, a geoinformatička tvrtka Omnisdata d.o.o. iz Zagreba predstavila je svoj start-up projekt GIS Cloud koji omogućuje jednostavnije mapiranje i rad s gotovo svim oblicima prostornih podataka. Sonja Polonijo diplomirana je ekonomistica zaposlena kao savjetnica za razvoj u tvrtki EKO – MURVICA d.o.o. iz Crikvenice te je održala predavanje o izradi odluke o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog te biorazgradivog komunalnog otpada.
Seminaru su prisustvovali brojni predstavnici komunalnih tvrtki kao i jedinica lokalne samouprave s područja cijele Hrvatske koji su zajedno s predavačima poveli zanimljivu i živu raspravu o brojnim tekućim problemima koji se pojavljuju u održivom gospodarenju otpadom, a sve je zapečaćeno bogatim ručkom u restoranu Hotela Villa Letan čije je ljubazno osoblje uvelike olakšalo cijelokupno trajanje seminara.

 

 

 

 
Prethodni članakKakav sam poljoprivrednik?
Sljedeći članakPet stupova HEP-a
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.