Korona kriza dovela je sektor tovnog govedarstva, koji godišnje proizvodi 120.000 tovne junadi te prihoduje oko 1,3 milijardi kuna prihoda, u velike probleme. Potražnje nema, a prodajne cijene su nikada niže. Rezultat takve situacije su veliki tržni viškovi  koji se povećavaju iz dana u dan.

Trenutna brojka govori da proizvođači tovne junadi iz Udruge Baby Beef imaju višak od 30.000 junadi, a da će ta brojka do kraja godine iznositi i do 70.000 junadi. Posljedica je to prekomjernog uvoza junećeg mesa iz zemalja EU koje su subvencionirale svoje proizvođače junadi i na taj način ugrozile naše tržište. Na primjer Slovenija i Francuska su odmah na početku krize podržale svoje proizvođače sa 100 eura po junetu što je utjecalo na dolazak velikih količina slovenskog mesa na tržište RH kao i na preuzimanje kupaca iz Libanona i Italije sa strane francuskih farmera. Tim subvencioniranim cijenama hrvatski farmeri ne mogu konkurirati.

Članovi Udruge Baby Beef našli su se pred zidom. Situacija je neizdrživa, kupaca nema, gubitci su veliki. Mnogi proizvođači najavljuju gašenje proizvodnje.

Iz tog je razloga vodstvo Udruge na čelu s Predsjednikom Udruge Darkom Celovcem zatražilo prošli tjedan hitan sastanak s ministricom poljoprivrede Marijom Vučković kako bi se što prije pronašlo rješenje za nastalu situaciju, na što se ministrica odmah odazvala. Na sastanku koji se je održao u petak, 11.9.2020. u Križevcima ministrica je istaknula kako je upoznata sa problemima proizvođača junadi, te obećala pomoć u vidu subvencije po uzoru na druge zemlje (primjer Slovenije i Francuske)  kako bi zadržala i očuvala proizvodnju tovne junadi.

Prema riječima ministrice i dogovoru sa sastanka, Ministarstvo poljoprivrede će za potporu sektoru osigurati 60 milijuna kuna koje će biti isplaćeno u dva navrata i to, prvi dio do kraja tekuće godine, a drugi dio do kraja mjeseca veljače 2021. Tom potporom pokrio bi se dio gubitaka te bi se riješio problem sadašnjih i budućih tržnih viškova.

Zahvaljujemo se ministrici Vučković što je prepoznala probleme i važnost našeg sektora, što je pronašla rješenje koje će barem djelomično pokriti naše nastale gubitke, spriječiti nove tržne viškove te dodatno urušavanje sektora.“ istaknuo je Darko Celovec.

 class=

O Udruzi Baby Beef:

Udruga Baby beef okuplja 330 tovljača junadi što čini 90 posto sektora tovnog govedarstva u zemlji. Članovi udruge uzgoje oko 120.000 junadi godišnje i ostvare više od milijardu kuna prihoda. Oko 2/3 proizvodnje izvozi se kroz prodaju žive stoke za zemlje Bliskog Istoka i putem prodaje mesa za Italiju, dok se 1/3 prodaje na domaćem tržištu.

Prethodni članakHazera sjeme za sigurnost na polju
Sljedeći članakEdukacija poljoprivrednika u polju
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.