U sklopu Dana hrvatskog turizma ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac i Tugomir Majdak, državni tajnik u Ministarstvu poljoprivrede ministrica održali su sastanak s predstavnicima turističkog sektora te poljoprivrednog i prehrambenog sektora s ciljem daljnjeg povezivanja ovih industrija.

Na sastanku su prisustvovali predstavnici nekih od najvećih turističkih tvrtki u Hrvatskoj. Također i predstavnici prehrambeno-poljoprivredne industrije poput Podravke, PIK Vrbovca, Vindije; Grupe Pivac, Fortenova, Cromaris, PPK Valpovo itd., kako bi se dodatno istaknule brojne prednosti povezivanja kroz suradnju poljoprivrednih i gastronomskih subjekata što dovodi do rasta prodaje proizvoda OPG-ova i turističkih usluga do postavljanja provjerenih standarda kvalitete koji privlače goste.

Značaj turizma i poljoprivrede za Hrvatske je izniman, a o tome najbolje govori podatak kako ove industrije zajednički čine direktni udio u BDP-u od oko 20 posto, a indirektni i direktni utjecaj na BDP doseže i 30 posto. S obzirom na daljnju usmjerenost hrvatskog turizma na ekološku osviještenost i održivi razvoj; uloga domaće proizvodnje imat će sve veću ulogu u razvoju turizma. Samim time je iznimno važno spomenuti koliko je važna sinergija ovih dvaju industrija. To je najviše vidljivo kroz mogućnosti razvoja ruralnog turizma i ruralnih sredina. Također i mogućnosti plasiranja hrvatskih poljoprivrednih proizvoda u turizmu.

Strategija Europske komisije je “Od polja do stola”. Hrvatsko polje je naša poljoprivreda, a hrvatski stol je naš turizam. Moramo napraviti sve kako bismo to što bolje povezali, istaknula je ministrica Brnjac tijekom sastanka.

Državni tajnik Majdak naglasio je kako je definitivno potrebno povećati obujam poljoprivredne proizvodnje. Isto tako i raditi na daljnjoj zaštiti i prepoznatljivosti hrvatskih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda. To će raditi kroz sustav “Dokazana kvaliteta” te EU oznake kvalitete. Samodostatnost poljoprivrednih proizvoda i plasman istih kroz turističku gastronomsku ponudu jedan je od ciljeva Strategije poljoprivrede RH do 2030. godine.

Prethodni članakVia Vinaria – otkrijte najbolje od Zagrebačke Županije
Sljedeći članakIsplata predujma poljoprivrednicima počinje 15.11.
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.