Grad Zagreb je u utorak, 2. siječnja pokrenuo postupak zelene javne nabave hrane za osnovne škole. Riječ je o pilot projektu u kojem sudjeluje 31 osnovna škola i Grad mladih, podružnica „Vladimir Nazor“ Zagrebačkog holdinga, a cilj kojeg je učenicima osigurati sezonsku, ekološki i lokalno proizvedenu hranu. Ovim projektom, koji će trajati tri godine, obuhvaćeno je oko 15.000 učenika.

Projekt zelene javne nabave hrane za osnovne škole jedan je od projekata koji me najviše veseli. Grad Zagreb je prvi grad u Hrvatskoj koji uvodi sustav nabave ekološke hrane u javne ustanove i na to smo izuzetno ponosni“, istaknuo je gradonačelnik Tomislav Tomašević. „Uravnotežena i kvalitetna prehrana od vitalnog je značaja za pravilan rast i razvoj djece. Naš je cilj stvoriti održivi sustav prehrane – uvođenjem ekološki, lokalno i sezonski proizvedene hrane, skraćivanjem transporta, smanjenjem ambalaže, učenicima osigurati kvalitetnu hranu, a poljoprivrednicima osigurati tržište za ekološke i lokalne proizvode te tako pridonijeti ublažavanju klimatskih promjena, zaštiti prirode i okoliša-, dodao je.

Uz voće, povrće, jaja, proizvode od žitarica iz ekološke proizvodnje, školama uključenima u pilot projekt zelene javne nabave eko hrane osigurat će se i druge ekološki proizvedene namirnice i proizvodi poput orašastih plodova, namaza, griza i meda.

Zainteresirani ponuditelji zahtjeve za sudjelovanjem Gradu Zagrebu mogu dostaviti zaključno s 29. siječnja u 9:30h.

Dodatne informacije možete dobiti i na mail miroslav.kovac@zagreb.hr

Nakon isteka ovog perioda, zahtjeve za sudjelovanje bit će moguće podnositi tijekom cijelog vremena trajanja dinamičkog sustava javne nabave od tri godine.

Unapređenje kvalitete i povećanje dostupnosti prehrane jedan su od naših glavnih prioriteta, naglasio je gradonačelnik Tomašević, podsjetivši da je zahvaljujući ulaganjima Grada u opremanje školskih kuhinja i blagovaonica tijekom 2023., u iznosu od 750 tisuća eura, kao i potpori države, školskom prehranom ove godine obuhvaćeno čak 15.000 učenika više nego prošle godine, njih 59.000.

U suradnji s Prehrambeno-biotehnološkim fakultetom Grad Zagreb pripremio je nove, zimske sezonske jelovnike koji se u školama primjenjuju od siječnja do ožujka. „Posebno nas veseli da su se u izradu zimskih jelovnika aktivno uključile škole“, istaknula je zamjenica Dolenec, naglasivši da se novi, zimski jelovnici dijelom temelje na prijedlozima obroka koje su PBF-u dostavile upravo školske kuharice i kuhari. PBF je prijedloge škola temeljito analizirao, nutritivno uravnotežio i, po potrebi, obogatio.

U sklopu projekta je također organiziran posjet jednom ekološkom imanju te je uspostavljena međunarodna suradnja i razmjena dobrih praksi sa Slovenijom i Austrijom. U Ljubljani su se predstavnici pilot škola i gradskih ureda upoznali sa slovenskim iskustvima i najboljim praksama uvođenja eko hrane.

Zelenom javnom nabave eko hrane postižemo tri cilja – zdravu i kvalitetnu prehranu naše djece i mladih, poticanje domaće poljoprivredne proizvodnje i ublažavanje klimatskih promjena kroz kraće lance nabave. Grad Zagreb će tijekom siječnja održati niz radionica za potencijalne ponuditelje kako bi ih upoznao s mogućnostima i uvjetima zelene javne nabave. Ovom prilikom pozivamo poljoprivrednike, OPG-ove i sve druge gospodarske subjekte da prouče uvjete nabave i ponude svoje proizvode, zaključila je zamjenica Dolenec.

Izvor: https://efrc.com/harnessing-the-power-of-organic-food/

Izvor naslovne slike: https://www.foodnavigator.com/Article/2016/01/27/Why-do-people-buy-organic-Separating-myth-from-motivation

Prethodni članakŠtetu treba prijaviti najkasnije u roku od tri dana od dana nastanka štete!
Sljedeći članakMladi mogu lijepo zarađivati i živjeti od tova i osigurati opstanak stočarstva i domaće poljoprivrede
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.