Zlatna košarica, godišnja nagrada za najbolja ostvarenja u maloprodaji i industriji robe široke potrošnje, dodijeljena je u okviru televizijske svečanosti te je održana u organizaciji magazina i portala Ja TRGOVAC. Ovu prestižnu nagradu za poslovnu 2020. godinu ponijeli su dm-drogerie markt kao društveno odgovorna kompanija godine, Datalab kao tehnološki dobavljač godine, a najbolji proizvod godine osmislili su stručnjaci Atlantic Droge Kolinske. U oštroj konkurenciji Cromaris je ponio laskavu titulu Proizvođač godine, dok je najbolji mali trgovac zagrebački Plac.hr. Glavnu nagradu, Zlatnu košaricu za najboljeg trgovca u 2020. godini, osvojio je trgovački lanac Konzum.

-Godina 2020. bila je uistinu teška za sve. Sektori maloprodaje i industrije robe široke potrošnje predstavljali su rijetke svijetle primjere u tom izazovnom vremenu. U tim uvjetima bilo je jasno kao nikada prije da se ovdje radi o strateškim sektorima. Oni predstavljaju preduvjet rada za sve gospodarske grane te omogućavaju funkcioniranje društva u cjelini i u najtežim okolnostima.

To je samo po sebi još jedna potvrda velike vrijednosti nagrada koje dodjeljujemo predstavnicima ova dva sektora. Osobito raduje što smo ove godine zabilježili dosad najveći interes s rekordnim brojem prijava. Pritom ne samo da je napravljen pomak u njihovom broju, nego je primjetan i napredak u kvaliteti tih prijava. Kandidati su svoja ostvarenja u 2020. odlučili iskomunicirati na način kako to i dolikuje ovoj izazovnoj godini. To je još jedan pokazatelj sazrijevanja hrvatskoga tržišta. Dobrih je ostvarenja bilo uvijek, ali to obično nije pratila jednako tako uspješna komunikacija. U kontekstu podrške boljoj javnoj komunikaciji dobre prakse, Zlatna košarica osigurava platformu na kojoj se komuniciraju najbolji primjeri poslovanja te ukazuje na njihovu važnost u hrvatskom gospodarstvu i društvu, istaknuo je Goran Pavlović, glavni urednik magazina i portala Ja TRGOVAC.

Konzum obranio prošlogodišnju titulu

Trgovački lanac Konzum uspio je obraniti svoju titulu u 2020. godini. Tako je postao prvi koji je naslov trgovca godine ponio tri puta nakon što je istu nagradu osvojio za 2015. i 2019. godinu. U velikom finalu Konzumu su društvo činili kutinski trgovački lanac Lonia te drogerijski lanac dm-drogerie markt.

-Velika je čast primiti ovu nagradu drugu godinu zaredom. Zahvaljujem žiriju u ime svih zaposlenika Konzuma što je prepoznao naš rad i naše rezultate. Zlatna košarica za trgovca godine veliko nam je priznanje i poticaj u daljnjem poslovanju. Osobito je to kad se uzme u obzir da smo je osvojili za najizazovniju godinu dosad. U toj smo godini pokazali svu snagu, fleksibilnost i brzinu reakcije. Uz sinergiju i veliku podršku Fortenova grupe, organizirali smo i prilagodili poslovanje i tako ponovno potvrdili da smo čvrst oslonac kupcima, pouzdan poslovni partner dobavljačima i poželjan poslodavac radnicima.

Unatoč svim izazovima, uspjeli smo čak i ostvariti rast prodaje u odnosu na dotad rekordnu 2019. godinu. Zahvaljujem svakom od 11.000 zaposlenika koji rade u Konzumu, svim našim dobavljačima, poslovnim partnerima te pola milijuna ljudi koji svakodnevno kupuju u našim prodavaonicama, izjavio je Ivan Širanović, voditelj odjela komunikacija u Konzumu.

Cromaris proizvođač, dm – drogerija markt društveno odgovorna kompanija godine

Velika konkurencija vladala je i u kategoriji Proizvođač godine. To je priznanje otišlo put Zadra u vitrine tvrtke Cromaris iz sastava Adris grupe. U finale ove kategorije plasirali su se Mesna industrija Braća Pivac i Kraš.

Društveno odgovorno djelovanje drogerijskog lanca dm-drogerije markt prepoznato je i nagrađeno novom Zlatnom košaricom. Time je dm nastavio tradiciju i peti put osvojio prestižnu nagradu za društveno odgovornu kompaniju godine. U finalu je nadmašio tvrtke Nestlé Adriatic i Biovega.

zlatna košarica

Argeta od Gacke pastrve proizvod godine

Proizvod godine tradicionalno je kategorija u kojoj se bilježi najveći broj prijavljenih. Stručni žiri za najbolji proizvod u 2020. godini proglasio je Argetu od Gacke pastrve. Ona je nastala kao plod suradnje Atlantic Droge Kolinske i Konzuma na društveno odgovornoj kampanji kojom su pomogli opstanku ribogojilišta Gacka iz Otočca. Tako su kreiranjem novog proizvoda pomogli lokalnu proizvodnju. Kraš Dorina Zlatne čokolade (punjene keksom) i Podravka Pileća pašteta s ajvarom, bili su u finalu ove popularne kategorije.

Plac.hr je izuzetno uspješna mala trgovina u Zagrebu koja svoje proizvode nudi i putem web shopa. Njihov je trud prepoznao i žiri dodijelivši im nagradu za malog trgovca godine u Hrvatskoj. Blizu su bili i Međimurski štacun iz Čakovca i Božo comerce iz Vrlike koji su se plasirali među najbolja tri.

Kako bi u maloprodaji i proizvodnji svi poslovni i tehnološki procesi bili na vrhunskoj razini brinu se brojne visoko stručne kompanije koje nude svoja rješenja na tržištu. Tako je za najboljeg tehnološkog dobavljača proglašena tvrtka Datalab. Tvrtka Datalab kao renomirani proizvođač ERP poslovnih rješenja uspješno posluje u Hrvatskoj i još deset zemalja jugoistočne Europe. Tvrtke Monri Payments i PIS došle su nadomak osvajanja nagrade plasmanom među tri najbolje.

Sve kategorije nagrada odnosile su se na ostvarenja u poslovnoj 2020. godini. Pri tome su osobito vrednovani doprinosi razvoju tržišta u pogledu kvalitete investicija, otvaranja novih prodajnih objekata i novih radnih mjesta, ulaganje u proizvodne pogone, provedene akvizicije te ukupan doprinos unapređenju sektora kroz stvaranje dodane vrijednosti za tržište i potrošače.

Najbolje od najboljih u sektorima maloprodaje i industrije robe široke potrošnje odabrao je stručni žiri sastavljen od uglednih stručnjaka. Među njima su predstavnici agencija za istraživanje tržišta NielsenIQ, GfK, Ipsos, Hendal, Focus i Valicon, zatim tvrtki Deloitte i Oikon, Ekonomskog instituta Zagreb, Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, sektorskih institucija (HGK, HUP, HOK), Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, Sindikata trgovine Hrvatske i magazina Ja TRGOVAC.

Svečanost proglašenja pobjednika natječaja Zlatna košarica 2021. održana je uz pismo potpore Predsjednika Republike Hrvatske Zorana Milanovića te pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, Grada Zagreba, Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske obrtničke komore te uz sponzorsku podršku tvrtki i organizacija: Mastercard, GS1 Croatia, Marker, Laserline, Mesna industrija Vajda i Pro alarm rješenja.

Prethodni članakU e-savjetovanju prijedlog novih vrsta potpora kroz mjere 10 i 14
Sljedeći članakU e-savjetovanju nacrt natječaja za osiguranje usjeva, životinja i biljaka
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.