Prvi podatci o pojavi otpornosti (rezistentnosti) korova na herbicide datiraju iz kasnih pedesetih prošlog stoljeća. Tada je dokazano da maslačak pruža otpor prema 2,4-D herbicidu. Potkraj šezdesetih utvrđeno je da kostriš (Senecio vulgaris) pruža otpor prema simazinu. Dva desetljeća kasnije već je više od 100 korovnih vrsta širom svijeta iskazivalo rezistentnost samo na triazinske herbicide.

Što je u stvari rezistentnost korova i kako ona nastaje?

Rezistentnost korova je nasljedna sposobnost određenih biotipova neke vrste da prežive i plodonose nakon što su bili izloženi dozacijama herbicida koje su za većinu biotipova iste vrste smrtonosne. Postoje dvije teoretske pretpostavke kako dolazi do ove pojave. Postulat teorije mutacije, prema kojem mutacije biotipova nastaju nakon što je populacija vrste bila izložena višekratnoj primjeni istog herbicida. I druga, vjerojatnija, teorija prirodne selekcije koja se zasniva na činjenici da unutar polimorfne populacije određene vrste postoje, makar u malom broju, rezistentni biotipovi. Oni od početka primjene određenog herbicida pružaju otpor prema njegovu mehanizmu djelovanja.

Herbicid vrlo uspješno suzbija osjetljive biotipove (S), postupno sve više prostora ostaje za rezistentne (R) biotipove. Oni se toliko umnože da često predstavljaju veći problem od onog kojeg su na početku primjene herbicida predstavljali svi korovi zajedno.
(Pročitajte cijeli članak u novom broju časopisa!)
Prethodni članakUzgoj borovnice
Sljedeći članakUzroci propadanja cvatova krizantema uoči berbe
Gospodarski list
Gospodarski list – sve što vrijedi znati u poljoprivredi Gospodarski list najstariji je i najčitaniji hrvatski časopis za poljoprivredu, s tradicijom dugom preko 180 godina. Kroz tri stoljeća pomaže poljoprivrednicima stručnim, aktualnim i korisnim sadržajem te i danas svakih petnaest dana stiže na adrese svojih vjernih pretplatnika. Naši autori su priznati stručnjaci, znanstvenici i poljoprivrednici. Uz tiskana i online izdanja, posjeduje bogatu biblioteku knjiga pod nazivom - Obitelj i gospodarstvo, organizira razne stručne konferencije iz područja agrobiznisa, kroz društvene mreže aktivno sudjeluje u svakodnevnici ljubitelja prirode i poljoprivrede. Opravdano je najveći specijalizirani - poljoprivredni medij u regiji. Cilj Gospodarskog lista je ostao isti od prvog broja – znanjem jačati poljoprivredu i selo.