Nakon što sam već natočio gorivo na crpki, trgovac nije bio u mogućnosti naplatiti uslugu karticom jer mu se aparat za kreditne kartice pokvario. Da li je to problem mene ili trgovca, jesam li dužan otići i vratiti se s gotovinom ili trgovac nema nikakvih obveza prema potrošaču?
Plaćanje roba i usluga putem kartica nije obveza već mogućnost koju trgovci nude. Trgovac s bankom ili drugim pružateljem usluge kartičnog poslovanja sklapa ugovor o prihvatu kartica kao sredstvo plaćanja, čime se osigurava prihvat svih kartica izdanih od strane domaćih i inozemnih banaka. Za usluge predviđene navedenim ugovorom trgovac plaća naknadu koja se iskazuje u postotku, a banka ili drugi pružatelj usluge kartičnog poslovanja se obvezuje opremiti prodajna mjesta aparatima za plaćanje karticama te osigurati kvalitetnu usluge. Slijedom navedenog, ukoliko aparat za plaćanje karticama ne radi, vi ste dužni platiti za pruženu uslugu ili kupljeni proizvod gotovinom, ali se možete putem pisanog prigovorfa obratiti trgovcu odnosno banci ili pružatelju usluge kartičnog poslovanja za neugodnosti koje su proizašle iz nemogućnosti plaćanja karticom. Može se zaključiti da je uvijek dobro imati određenu svotu gotovine sa sobom. Uzmite u obzir da vam se mogu dogoditi i ovakve nepredviđene situacije.
G. L.