Dobio sam obračun potrošene električne energije, ali smatram da su troškovi preveliki. Mogu li se žaliti na preveliku procjenu potrošnje HEP-u?
U roku 15 dana, od dana dobivanja obračunskih rata za pretpostavljeni utrošak električne energije, imate pravo pismenim putem osporiti iznos rate. U suprotnom biti ćete obvezni plaćati pretpostavljenu ratu ma koliko potrošili. Ukoliko želite plaćati po očitanoj potrošnji imate pravo ugovoriti uslugu samoočitanja, koja se plaća 10,00 kuna mjesečno. Operater vas ima pravo isključiti iz mreže ako na vrijeme ne platite dospjelu ratu, a isto tako ima vas pravo isključiti iz mreže (i na drugoj adresi) na bilo kojem obračunskom mjerilu. Ako je zbog smanjenja odnosno povećanja napona iznad standardnih veličina došlo do kvara na vašim uređajima ili možete dokazati da ste zbog nižeg napona imali veće utroške energije, imate pravo podnijeti zahtjev za naknadu štete. Imate pravo biti prisutni i ovjeriti sve radove na vašem mjernom mjestu, odbiti plaćanje utroška el. energije zajedničkih prostorea stambene zgrade, ako vam se za taj trošak ne dostavi račun, tražiti ugradnju limitatora snage utvrđene el. energetskom suglasnošću, bez plaćanja usluge postavljanja limitatora, za mjerilo (jednofazno, min 4,4 kw – max 7,7 kw; trofazno, min 9,9 kw – max 16,5 kw). Imate pravo podnošenja prigovora u roku od 30 dana od dana nastanka razloga za podnošenje prigovora. Svaki trgovac, a to je i HEP, dužan je potrošaču odgovoriti na prigovor i to u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora. U slučaju da ste nezadovoljni s odgovorom HEP-a ili u slučaju da niste dobili odgovor u propisanom roku, možete uputiti novi prigovor HEP-u, ali ovaj put Povjerenstvu za reklamacije distributera električne energije.
G. L.