Upoznajte malu obitelj koja je krenula u veliku misiju – učiniti svijet ljepšim mjestom za život, slobodnim od otrovnih kemikalija. Direktor tvrtke pero® proizvodi , Davor Ćiković, još je kao student agronomije odlučio, da će sve što će u životu raditi biti daleko od umjetnih pesticida, gnojiva i kemikalija. U razvoju priče pomogla je i sestra Vedrana Iveković.

  • Odakle ideja za pokretanje vlastitog biznisa i to baš sredstava za čišćenje, te po čemu su vaši proizvodi drugačiji?

Bio  sredstva za čišćenje nitko nije proizvodio 2016. g. kad sam izašao na hrvatsko tržište s pero® proizvodima. Većina ljudi tada nije bila ekološki osvještena, no sada se situacija promijenila. Ideja je bila osigurati prirodno čišćenje bez umjetnih kemikalija i mirisa koje ne traži evakuaciju ljudi iz stana. Naziv branda pero® došao je spontano, brainstormanjem ideja supruge Amine i mene. Tražili smo nešto zanimljivo i drugačije, a opet smisleno. pero® podsjeća na nekoga tko pere, a na čakavskom narječju zapravo znači list.

U ponudi trenutno imamo četrnaest bio certificiranih proizvoda obogaćenih čistim eteričnim uljima mediteranskog bilja. Asortiman se sastoji od proizvoda za pranje posuđa, čišćenje kuhinje, odmašćivanje, višenamjenskog sredstva za čišćenje, sredstva za čišćenje kupaonice i kamenca, wc-a, univerzalnog koncentrata za pranje podova i površina, koncentriranih deterdženata za pranje i njegu rublja i registrirane dezinficijense za ruke i površine. Jedini u Hrvatskoj imamo ECOCERT certifikat u kategoriji prirodnih sredstava za čišćenje i pranje rublja. To znači da je 99.92 % sastojaka prirodnog podrijetla te biorazgradivo u okolišu. Proizvodi se u malim serijama, a izrada je djelomično ručna. Sirovine koje se koriste su prehrambene i farmaceutske kvalitete, poput sode bikarbone, limunske kiseline, kokosova sapuna i glicerina. Svi sastojci su navedeni na etiketama te na našim web stranicama www.pero.bio. Bitno nam je da naši kupci znaju što se nalazi u bočicama koje drže u rukama i unose u svoj dom.

Ono po čemu su proizvodi prepoznatljivi i specifični jesu čista eterična ulja mediteranskog bilja. To su ulja lavande, ružmarina, kadulje, bosiljka, mažurana, lovora i mente. Pero® proizvodi su učinkovita i zdrava opcija koja uspješno konkurira agresivnim kemijskim sredstvima koja ostavljaju trajni trag na okoliš i zdravlje ljudi i životinja. Za većinu sredstava imamo i refill verzije koje donose 48 % manje plastične ambalaže. U nekoliko gradova diljem Hrvatske postavljene su pero® refill stanice pomoću kojih bilo koja prazna boca dobiva mogućnost ponovne uporabe i ne vraća se u okoliš. Kao brend od samog smo se početka ogradili od korištenja umjetnih konzervansa, umjetnih mirisa i boja. Iz tog razloga su proizvodi izvrsno prihvaćeni kod osoba sklonim alergijama, dermatitisima i sigurni su za bebe.

Direktor Davor Ćiković
  • Na koji ste način iskoristili znanja stečena na Agronomskom fakultetu u proizvodnji sredstava za čišćenje?

-Iskoristio sam svoje biotehnološko znanje, znanje iz kemije i botanike kako bih stvorio potpuno prirodne formulacije, prirodne sastojke, koje rade svoj posao i pritom nikome ne štete. Prilikom stvaranja novih proizvoda, vodi me ideja o jednostavnim, razumljivim formulacija, pročišćenih od svih suvišnih i nepotrebnih sastojaka.

  • Gdje se odvija proizvodnja, na koji način i koji su planovi za budućnost?

-pero® proizvodi nastaju u pogonu za proizvodnju koji se nalazi u Matuljima, u preuređenoj obiteljskoj kući. Posljednjih nekoliko mjeseci intenzivno smo radili na proizvodima koji u potpunosti eliminiraju plastičnu ambalažu i gomilanje otpada. To su  pero®zero waste proizvodi, a dolaze u vidu doza topivih u vodi iz slavine.

Sredstva za čišćenje, gelovi za pranje ruku, tijela, deterdženti za pranje i njegu rublja donose pravi preokret u načinu života, uštedu i značajno reduciraju količinu kućnog otpada. Biti „eko“ je  odgovornost pojedinca prema sebi, drugima i budućnosti koju ostavljamo iza sebe. Pero®zero proizvodi su koncentrirani u doze, zapakirani u vodotopivu foliju, postojanu za čuvanje, a u vodi rastopivi. To je prvi takav proizvod na hrvatskom tržištu. Potrošači će sami moći smiješati proizvod koji im treba, mućkajući 0.5L vode s dozom. Pero®zero je način da prirodu održimo živom, a rezultirat će značajnim smanjenjem plastične ambalaže, biti lakše za transport, smanjit će naš ekološki otisak, a primjenjivo je na širi spektar industrija.

  • Kojim skupinama ljudi posebno preporučate korištenje svojih proizvoda?

Naši kupci su dosta raznovrsna skupina potrošača. Cilj je širiti krug potrošača pero® proizvoda te potaknuti skeptike koji ne vjeruju u djelotvornost bio proizvoda. Također i mlade ljude koji tek kreću s čišćenjem. Želja mi je da prepoznaju pero® kao zanimljiv odmak od uobičajenih sredstava za čišćenje i vide širu sliku. Najviše od svega me veseli kad ljudi korištenjem pero® proizvoda promjene svoje navike o kojima prije nisu razmišljali. Mladi roditelji obožavaju pero® deterdžent za rublje jer je pogodan za nježnu bebinu kožu. Veseli nas kad nam se javljaju osobe sa zdravstvenim problemima (alergije, astma, kožni problemi, atopijski dermatitis kod malenih) sa svjedočanstvima o tome kako više ne peru s rukavicama i sl.. Šalju nam filmove kako njihova djeca čiste igračke.

Naše drage čitatelje ovim putem obavještavamo kako su pero® proizvodi od sada dostupni i na web shopu Gospodarskog lista. Sve naše kupce očekuju brojna iznenađenja! Ovom suradnjom želimo potaknuti domaće proizvođače, osvijestiti naše čitatelje i ukazati im na veliki značaj i prednosti korištenja ovakvih proizvoda.

pero

pero

Sve stručne tekstove objavljene u Gospodarskom listu u razdoblju od 2016. do 2020. godine čitajte i u našoj Digitalnoj kolekciji koju možete naručiti ovdje

Pretplatnici na sadržaj Gospodarskog lista ostvaruju pravo na besplatne savjete. Ako ste pretplatnik postavite pitanje klikom ovdje
Ako se želite pretplatiti to možete učiniti ovdje
Prethodni članakMali i mladi poljoprivrednici su ključni!
Sljedeći članakJedan dan na području Banovine
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.