U kućnoj radinosti izrađujem suvenire metodom pjeskarenja stakla. Je li moguća prodaja jakog alkoholnog pića u bocama do 0,2 i kao suvenira bez markice? Imam uredno prijavljen kazan i svake godine podnosim izvještaj o proizvedenoj količini.
Niste naveli gdje namjeravate u sklopu vaše kućne radinosti prodavati navedene suvenire, napominjemo da je odredbom Zakona o trošarinama propisano da trošarinskim obveznicima kao i svim drugim pravnim i fizičkim osobama nije dozvoljena prodaja trošarinskih proizvoda, pod čime se podrazumijevaju alkohol i alkoholna pića te duhanski proizvodi, na mjestima koja su određena kao tržnice i mjesta gdje se može prigodno trgovati, odnosno na otvorenim mjestima na kojima se gotovinski promet ne evidentira preko naplatnih uređaja ili izdavanja računa u smislu Zakona o porezu na dodanu vrijednost. Iznimno, slijedom Pravilnika o trošarinama, prodaja alkohola i alkoholnih pića na mjestima gdje se može prigodno trgovati, dopuštena je uz odluku propisanu posebnim propisima te uz suglasnost nadležne carinarnice prema mjestu prodaje. Sukladno Pravilniku o trošarinama, alkohol i alkoholna pića koja se prodaju na spomenutim mjestima moraju biti označena posebnim markicama Ministarstva financija ako se prodaju u pakiranjima od 0,25 do 5,00 litara, a prilikom prodaje obvezno je izdavanje računa u smislu Zakona o porezu na dodanu vrijednost. Prodaja alkoholnih pića u suvenir pakiranjima (do 0,25 l) ne podliježu obvezi označavanja posebnim markicama Ministarstva financija. Pravilnikom o minimalnim tehničkim i drugim uvjetima koji se odnose na prodajne objekte, opremu i sredstva u prodajnim objektima i uvjetima za prodaju robe izvan prodavaonica i Pravilnikom o klasifikaciji prodavaonica i drugih oblika trgovine na malo, propisani su uvjeti za prodajne objekte i za prodaju robe izvan prodavaonica, oblici prodaje i dr. Navedeni propisi, između ostalog, definiraju i prigodnu prodaju koja se može obavljati samo na mjestima koja svojom odlukom odredi predstavničko tijelo mjesno nadležnog grada ili općine, odnosno vlasnik ili korisnik prostora ili u slučaju prigodne prodaje na površinama koje imaju pristup s javno-prometne površine uz odobrenje nadležnog tijela jedinice lokalne samouprave. Uz navedene odluke, za prodaju alkohola i alkoholnih pića na takvim mjestima, potrebna je i suglasnost carinarnice nadležne prema mjestu prodaje.

Alan VAJDA, mag. iur.

Sve stručne tekstove objavljene u Gospodarskom listu u razdoblju od 2016. do 2020. godine čitajte i u našoj Digitalnoj kolekciji koju možete naručiti ovdje

Pretplatnici na sadržaj Gospodarskog lista ostvaruju pravo na besplatne savjete. Ako ste pretplatnik postavite pitanje klikom ovdje
Ako se želite pretplatiti to možete učiniti ovdje
Prethodni članakPotpisani Ugovori za sufinanciranje projekata iz mjere 7 “Temeljne usluge i obnova sela u ruralnim područjima”
Sljedeći članakBrze kocke
Gospodarski
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.