Zanima me gdje i kako se primjenjuje voćarski vosak kod okuliranja na spavajući/ budni pup, tj. smeta li vozak da pup krene i smije li se on prekriti voskom ili se pup mora ostaviti čist bez voska?
Tehnikom okuliranja na podlozi se napravi mali rez u obliku slova T u koji se stavi pup, što je svakako i prednost ovog načina cijepljenja, te najčešće i nije potrebna primjena voćarskog voska kao kod drugih načina cijepljenja. Ako se pup pravilno pripremožete mi i umetne pod koru podloge da potpuno prilegne uz koru, te pričvrsti cijepljarskom gumicom ili nekim drugim vezivom, nema potrebe za voskom. Ako je bio veći rez tad se podloga može premazati voskom, međutim vrlo oprezno da vosak ne dođe na pup i ne ošteti ga. Isto tako, prilikom vezivanja treba biti pažljiv da se pup ne pomakne s mjesta na podlozi i pup treba biti pravilno vezan da se dobro prihvati za podlogu (najčešće se kreće vezanjem s gornje strane), a cijepljeno mjesto treba biti potpuno zaštićeno vezivom, ali nikako ne i pup koji mora ostati potpuno slobodan kako bi mogao potjerati. Za izvedbu okuliranja potrebno je određeno iskustvo, jer tada se na mjestu reza brže stvara kalus što osigurava uspjeh u cijepljenju.

doc.dr.sc. Martina SKENDROVIĆ BABOJELIĆ

Prethodni članakIn memoriam – Roberta Sorić (1966.-2018.)
Sljedeći članakPoljoprivreda budućnosti je poljoprivreda znanja
Gospodarski list
Gospodarski list – sve što vrijedi znati u poljoprivredi Gospodarski list najstariji je i najčitaniji hrvatski časopis za poljoprivredu, s tradicijom dugom preko 180 godina. Kroz tri stoljeća pomaže poljoprivrednicima stručnim, aktualnim i korisnim sadržajem te i danas svakih petnaest dana stiže na adrese svojih vjernih pretplatnika. Naši autori su priznati stručnjaci, znanstvenici i poljoprivrednici. Uz tiskana i online izdanja, posjeduje bogatu biblioteku knjiga pod nazivom - Obitelj i gospodarstvo, organizira razne stručne konferencije iz područja agrobiznisa, kroz društvene mreže aktivno sudjeluje u svakodnevnici ljubitelja prirode i poljoprivrede. Opravdano je najveći specijalizirani - poljoprivredni medij u regiji. Cilj Gospodarskog lista je ostao isti od prvog broja – znanjem jačati poljoprivredu i selo.