Istražujući nove pristupe u digitalizaciji poljoprivrede naišli smo na GrainLane, novu razvojnu platformu koja od svog pokretanja krajem studenog nudi nove mogućnosti u sektoru poljoprivrede.
Bez obzira kupujete li namirnice i odjeću, ili rezervirate svoje sljedeće putovanje, online tržište nudi odgovarajuću platformu za gotovo svaku vašu potrebu.
Industrija na prekretnici
Neupitne su prednosti korištenja digitalnih rješenja za oglašavanje proizvoda u mnogim industrijama. Sukladno tome, u Europi su u posljednjih deset godina već učinjeni početni koraci ka digitalnoj, umreženoj poljoprivrednoj trgovini. No, zasad se čini kako nijedna od ovih platformi nije pronašla pravi način kako bi odgovorila na potrebe poljoprivrednika.
Mogućnost korištenja digitalnih rješenja za poljoprivredni sektor posebno je zainteresirala mladi tim tvrtke V_labs. Tim se sastoji od digitalnih stručnjaka i stručnjaka za online platforme. Cilj im je, zajedno s Markusom Habischem, poljoprivrednim stručnjakom i bivšim zamjenikom direktora Saveza poljoprivrednika Štajerske, digitalizirati poljoprivrednu trgovinu. G. Habisch smatra kako je okretanje ka digitalnoj trgovini neizbježan korak u budućnosti. Potreba za transparentnom i digitalno podržanom trgovinom posebice je u posljednjih nekoliko godina porasla u poljoprivrednom sektoru, smatra poljoprivredni stručnjak.
Lukas Meusburger, koji je imao vodeću ulogu u koncepciji GrainLanea, ističe prednosti digitalne poljoprivredne trgovine:
-Osim što nam omogućuje brže provođenje i bolje dokumentiranje procesa koji su prije bili analogni, digitalizacija nam također otvara nove mogućnosti umrežavanja s postojećim i novim poslovnim partnerima. Ono što je ovdje posebno važno je intuitivna operacija i ugradnja alata u svakodnevni život poljoprivrednih poduzeća. Prilikom osmišljavanja novih ideja za poljoprivredni sektor, ne smijemo iz vida izgubiti potrebe korisnika. Poljoprivrednici provode mnogo vremena u polju. Nemaju tradicionalno radno vrijeme i trebaju jednostavno rješenje koje je učinkovito bez obzira na njihovu lokaciju, kaže Meusburger.
Platforma za poljoprivrednu trgovinu kao rješenje
Kako bi zadovoljili potrebe krajnjih korisnika, platformu GrainLane mjesecima su razvijali zajedno sa stručnjacima iz poljoprivrede, mlinarstva i partnerima koji savršeno poznaju industriju. Kao takav, GrainLane nije klasičan proizvod iz laboratorija ili bilo koje druge start-up garaže.
Rezultat je prva verzija GrainLanea. Ona već sada nudi mogućnost jednostavne kupnje i prodaje nekih poljoprivrednih proizvoda. To predstavlja važan korak prema većoj učinkovitosti i umreženosti. Osim toga, jasno uređeno tržište osigurava bolju usporedbu cijena i veću transparentnost. Usluga je nadopunjena mogućnošću podnošenja zahtjeva za prijevoz u samo nekoliko klikova.
Što GrainLane predstavlja u praksi? Za proizvode kao što su pšenica, kukuruz i soja, ponude i zahtjevi mogu se kreirati na jednostavan način navođenjem odgovarajuće količine, parametara kvalitete i podrijetla. Ako za njom postoji potražnja, roba se može zatražiti uz samo nekoliko klikova. Nakon toga postupak umrežavanja osobno preuzima tim GrainLanea. Stoga se trgovina odvija na jednostavan način na regionalnoj i na međunarodnoj razini.
Platforma GrainLane usmjerava svoje korisnike ka široj mreži, a ne samo ka poljoprivrednicima. Kako bi se utvrdio cijeli lanac trgovine, platforma je dizajnirana na način da svakom sudioniku u poljoprivrednom trgovanju, od prerađivača preko trgovaca do posrednika, omogućuje pristup platformi.
Osmišljena za praksu
Platforma GrainLane, koja je u funkciji već od kraja studenog, nudi prvim korisnicima mjesto za kupnju i prodaju poljoprivrednih proizvoda. Trenutačno je njezino korištenje besplatno. To znači da svatko može isprobati platformu bez ikakvog rizika i čak pridonijeti njezinom daljnjem oblikovanju.
S obzirom da je aktivna tek nekoliko tjedana, GrainLane je tek na samom svom početku. U budućnosti će se razmišljati o proširenjima u pogledu logistike i dokumentacije. U konačnici, cilj je daljnji razvoj platforme zajedno s korisnicima. Uostalom, nije digitalna platforma ono što pokreće poljoprivrednu trgovinu već su pokretačka snaga njezini korisnici – naša poljoprivredna poduzeća.