U HUB385 održana je završna konferencija projekta Uspostava platforme s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat.
Platforma za e/m-Potpis i e/m-Pečat skup je servisa namijenjenih za potpisivanje, pečatiranje i validaciju različitog digitalnog sadržaja. Namijenjena je prvenstveno tijelima državne i javne uprave. Javnopravna tijela mogu ih jednostavno ugrađivati u svoje interne procese, kao i u pojedine usluge koje pružaju korisnicima kroz sustav e-Građani i e-Poslovanje. Tako će moći ovjeravati svoje izlazne e-akte prema građanima i poslovnim subjektima, stavljajući elektronički pečat javnopravnog tijela kao i prema potrebi elektronički potpis ovlaštenog službenika ili čelnika.
–Platformom za e-potpis i e-pečat omogućavamo sljedeći korak u podizanju produktivnosti javne uprave i olakšavanju komunikacije građana s javnom upravom. Umjesto papira, potpisivanja i skeniranja građani i poduzetnici sada mogu klikom miša riješiti potrebnu administraciju. Implementacija m/e-Potpisa i m/e-Pečata jedan je korak u nizu digitalnih usluga koje razvijamo i kojima pojednostavljujemo administrativne procese, štedimo vrijeme i novac kako za hrvatske građane, tako i poduzetnike, izjavio je državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva Bernard Gršić.
–Zahvaljujući stručnjacima iz AKD-a, hrvatskim građanima, poslovnoj zajednici, državnoj i javnoj upravi su na raspolaganju napredna IT rješenja, servisi i usluge povjerenja koje su temelj digitalne transformacije. To su projekt e/m pečat, e/m potpis, projekt digitalne osobne iskaznice i uspostava Certilie – otvorene i dostupne platforme koja ima sve pretpostavke buduće EU lisnice. MUP i AKD, zajedno s Finskom, već rade na projektu implementacije digitalne putne vjerodajnice (DTC).
–Građanima ćemo na mobitelu omogućiti i digitalnu vozačku iskaznicu i digitalnu zdravstvenu putovnicu. AKD svoje resurse značajno usmjerava i prema digitalizaciji visokog obrazovanja te sektoru mobilnosti i prometa. Tako će kao tvrtka u 100% vlasništvu Republike Hrvatske i partner od povjerenja Vlade Republike Hrvatske, i dalje pratiti europsku regulativu i sudjelovati u aktivnom oblikovanju procesa digitalizacije, automatizacije i dekarbonizacije, sukladno nacionalnim i europskim smjernicama, izjavio je glavni direktor Agencije za komercijalnu djelatnost Jure Sertić.
Realizacijom projekta i implementacijom Platforme za e/m-Potpis i e/m-Pečat predviđena su unaprjeđenja na području jednostavnosti i pouzdanosti elektroničke komunikacije s tijelima javne uprave. Uvođenjem novih informacijskih rješenja i e-Usluga u javnoj upravi povećat će se efikasnost poslovanja i smanjiti troškovi dostave dokumenata. To će u konačnici modernizirati postojeću praksu, čuvajući pravnu sigurnost i pouzdanost u elektroničkoj korespondenciji javne uprave s korisnicima javnih usluga.
Projekt Uspostava platforme s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat u cijelosti jefinanciran iz Europskog socijalnog fonda. Njegova ukupna vrijednost je 22.465.901,38 HRK/2.981.737,52 EUR. Razdoblje provedbe projekta je 20.11.2018. – 20.03.2023.