Turistička zajednica Zagrebačke županije posljednjih je godina vrlo aktivna u prijavama i provedbama EU projekata. To je rezultiralo prijavom i pozitivnom ocjenom i novog EU projekta Turističke zajednice Zagrebačke županije, financiranog u okviru programa Obzor Europa. 

Projekt KNOWING trajat će 48 mjeseci. Započinje s provedbom 1. lipnja 2022. godine. Ciljevi projekta su razviti okvir za modeliranje. On će pomoći u razumijevanju i kvantificiranju interakcija između utjecaja i rizika klimatskih promjena, mjera ublažavanja i strategija prilagodbe; procijeniti međuodnos između javnih i privatnih strategija prilagodbe i ublažavanja klimatskih promjena; identificirati načine ublažavanja klimatskih promjena uz optimizirane kombinacije intervencija u različitim sektorima.

Zaključno, projekt se bavi jednom od ključnih dimenzija održivog razvoja, a to je ekološkom dimenzijom. Ukupna vrijednost projekta je 6.579.574,00 EUR. Turistička zajednica Zagrebačke županije sudjeluje u projektu s još 19 partnera. Sve sa svrhom uspostave održivog turizma, očuvanja klime i društvene transformacije u Zagrebačkoj županiji. 

Naravno, istaknuli su nam kako to nije nimalo lagan i jednostavan posao; uključuje kontinuirano praćenje svih potencijalnih natječaja za sufinanciranje iz različitih programa vezanih tematski uz turizam; kontinuirano praćenje trendova u turizmu općenito; analizu stanja turizma u Zagrebačkoj županiji; generiranje projektnih ideja za potencijalno unapređenje. Ove aktivnosti zahtijevaju kontinuiranu suradnju i komunikaciju s velikim brojem potencijalnih projektnih partnera diljem EU i šire. 

Trenutno Turistička zajednica Zagrebačke županije provodi dva projekta sufinancirana iz EU. Prvi je projekt PRONACUL koji naglašava ideju o promociji i očuvanju prirodne i kulturne baštine; također i podršku razvoju transnacionalne strategije za zajedničku promociju Jadranskog-jonskog područja kao turističke destinacije. PRONACUL je financiran u okviru INTERREG V-B Jadransko-jonskog programa transnacionalne suradnje 2014. – 2020. i traje do rujna 2022. godine. Ukupna vrijednost projekta je 1.770 348,98 EUR. Uz vodećeg partnera, 11 je partnera na projektu, među kojima je i Turistička zajednica Zagrebačke županije, te 6 pridruženih i podupirućih partnera.

Drugi projekt u provedbi je EKOMUZEJ BISTRA. Sufinancirala ga je Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj kroz mehanizam Integriranih teritorijalnih ulaganja na području Urbane aglomeracije Zagreb. Korisnik projekta je Općina Bistra, a partner na projektu, uz Turističku zajednicu Zagrebačke županije je i Udruga Ekomuzej Bistra. Cilj projekta je obnova i rekonstrukcija zgrade stare škole u Poljanici Bistranskoj te njena prenamjena u suvremeni i moderno opremljen kulturno-turistički centar. Korištenjem dijela prostora obnovljenog objekta za namjene koje se odnose na promociju Općine Bistra kao turističke destinacije, kao i osnivanjem turističko-informativnog centra, unaprijedit će se turistička atraktivnost ovog područja za posjetitelje. Ukupna vrijednost projekta: 11.979.148,74 HRK, a projekt traje do 1. rujna 2023. godine.

Turistička zajednica Zagrebačke županije nastavlja sa svojim aktivnostima u prijavama i provedbama međunarodnih EU sufinanciranih projekata. Konkurencija je velika unatoč rigoroznim kriterijima i ponekad unatoč pozitivno ocijenjenoj projektnoj prijavi. Projekt se odbija jer se potroše alocirana sredstva. Tako su trenutno neki projekti u fazi pripreme. Neke projektne prijave su u postupku evaluacije te se rezultati s nestrpljenjem očekuju. 

Prethodni članakČeste greške kod uzgoja oraha
Sljedeći članakCherry košarice
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.