Ministarstvo poljoprivrede otvorilo je savjetovanje s javnošću za novi Pravilnik o uvjetima kojima moraju udovoljavati trgovine za prodaju kućnih ljubimaca i prostori veleprodaje. Pravilnikom se detaljno propisuje način držanja kućnih ljubimaca u trgovinama za prodaju i prostorima veleprodaje te osposobljavanje osoblja koje brine za dobrobit životinja. U trgovinama i veleprodajama mogu se prodavati samo životinje koje su, u skladu sa značajkama vrste, naviknute na rukovanje od strane čovjeka i koje su u dobi primjerenoj za samostalan život. Nastambe sa životinjama u svrhu prodaje mogu se držati samo u prostorima trgovina i veleprodaja, ali se životinje ne smiju izlagati u izlozima trgovina osim ukrasnih riba kojima se u akvariju mora osigurati mjesto za skrivanje.

 

Uvjeti u kojima se životinje drže moraju biti u skladu s postojećom praksom i znanstvenim saznanjima o potrebama pojedinih vrsta i kategorija životinja. Životinjama se tijekom boravka u vanjskim prostorima trgovine/veleprodaje trebaju osigurati uvjeti držanja u skladu s potrebama svake životinjske vrste. Životinjama koje se ne mogu prodati mora se, ovisno o vrsti i kategoriji životinje, osigurati primjeren smještaj i skrb, dok se životinje ne udome ili  ne vrate dobavljaču. Pravilnik propisuje i uvjete o tome kakve moraju biti nastambe za životinje te detaljne načine držanja.

 

Vlasnik ili posjednik trgovine kućnim ljubimcima i veleprodaje određuje djelatnika zaduženog za dobrobit životinja koji osigurava provedbu kontrole životinja i uvjeta držanja, te kao i skrbnik, mora biti osposobljeni u skladu s programom Pravilnika ili posjedovati istovrijedno iskustvo odnosno znanje.

 

Pravilnik je dostupan ovdje, a svoja mišljenja možete izraziti do 6. lipnja 2018. godine.

Prethodni članakGdje posaditi sortu jabuke žuja?
Sljedeći članakUzgoj pasje ruže u Slavoniji
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.