Hrvatska poljoprivredna komora u sklopu svojih aktivnosti promocije domaće poljoprivredne proizvodnje i podizanja svijesti o potrebi veće kupnje domaćih proizvoda pozvala je danas na konferenciji za novinare hrvatske potrošače da u prosincu, mjesecu najveće potrošnje, obrate pozornost da kupuju domaće proizvode kroz kratke lance opskrbe. Na ovaj način HPK šalje  jasnu poruku kako je zaštita domaće poljoprivrede i proizvodnje hrane jedino moguća uz veću svijest o potrošnji i kupnji domaće hrane. U sklopu promocije domaće poljoprivrede HPK ujedno daje i podršku svim pozitivnim primjerima iz prakse koji potiču na potrošnju domaćih proizvoda. Iz tog razloga je na konferenciji za novinare prezentiran projekt Grada Zagreba za oznaku „Plavi ceker“.

Kroz koji dan ulazimo u prosinac mjesec kada se najviše troši, a iako smo u specifičnoj godini, u kojoj se svi zajedno borimo protiv Covida -19 vjerujemo da je ovo prilika kako bi se još jednom pokazao poljoprivredni patriotizam te da naši potrošači, pri odluci o kupnji ove godine vode više brigu da svoj novac usmjere na kupnju domaćih proizvoda. To je  jedini način da sačuvamo proizvodnju i zaustavimo negativne trendove u gospodarstvu. Tijekom godine značajno je porasla nabava hrane putem dostave od domaćih OPG-a, pokrenute su brojne tražilice hrane koje nude domaće proizvode, a vjerujemo kako je od iznimne važnosti i da se sada pojača još više promocija domaće proizvodnje te da svi zajedno damo svoj doprinos razvoju hrvatskog gospodarstva, izjavila je voditeljica za regionalni razvoj HPK Tajana Radić.

Iz HPK podsjećaju kako se nalazimo u pandemijskoj godini koja je osvijestila potrebu da se podigne razina samodostatnosti u poljoprivredi, zaštiti domaća proizvodnja zbog čega HPK stalno ponavlja kako je važno podsjećati da hrvatski građani zaslužuju imati više domaćih proizvoda na policama trgovinama, kako bi se obuzdao preveliki uvoz hrane, lošije kvalitete i nižih cijena s globalnog tržišta.

Hrvatski građani su  tijekom Blagdana prošle godine potrošili, prema procjeni oko 15,3 milijarde kuna, što je bilo pola milijarde kuna više nego u istom razdoblju godinu dana ranije. Očekujemo da će ove godine potrošnja biti niža zbog korona krize, ali je ova godina ujedno i prilika da se posveti veća pozornost što kupujemo. Hrvatski građani danas preko 28 posto svog kućnog proračuna troše na hranu, a slično je i tijekom Blagdana kada se najveći dio novca troši na bogatu blagdansku trpezu, ali i za poklone, koji također mogu biti kupljeni od naših vrijednih poljoprivrednika i proizvođača jer imamo ogroman broj onih koji nude proizvode dodane vrijednosti. Svaka uložena kuna u kupnju domaćih proizvoda multiplicira učinak na rast i razvoj hrvatske poljoprivrede i gospodarstva, naglasila je Tajana Radić.  

Hrvatska poljoprivredna komora ujedno je pozvala poljoprivredne proizvođače da se uključe i prijave na javni poziv Grada Zagreba za projekt oznake „Plavi ceker“ koji je otvoren do 15. prosinca ove godine.

Projekt oznake Plavi ceker na konferenciji je predstavila zamjenica pročelnika Gradskog ureda za poljoprivredu i šumarstvo Grada Zagreba, Đurđica Sumrak. „Plavi ceker“ je  OZNAKA – namijenjena označavanju, isticanju i promociji najkvalitetnijih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda proizvedenih na području Republike Hrvatske. Grad Zagreb ovim projektom želi iskazati pomoć malim i srednjim proizvođačima u plasmanu njihovih visokokvalitetnih proizvoda na zagrebačko tržište što je vidljivo iz slogana: „ Od hrvatskog polja do zagrebačkog stola  – jamči Zagreb“. Isto tako „Plavi ceker“ jamči potrošaču da se radi o domaćem, kvalitetnom, visokovrijednom i provjerenom proizvodu.

-Proizvođači koji žele steći oznaku „Plavi ceker“ za svoje proizvode, javljaju se na javni poziv koji objavljuje Grad Zagreb. Svi prijavljeni proizvodi putem javnog poziva podliježu senzorskoj procjeni i fizikalno kemijskoj analizi na Prehrambeno biotehnološkom fakultetu te Nastavnom zavodu za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar. Ukoliko zadovolje sve kriterije propisane Pravilnikom (senzorski moraju biti izvrsni, fizikalno kemijski parametri su iznad zakonski propisanih) dodjeljuje im se oznaka „Plavi ceker“. Troškove analiza snosi Grad Zagreb. Do sada su objavljena 2 javna poziva za oznaku „Plavi ceker“ te je dodijeljeno 62 Potvrde za 36 proizvođača, izjavila je zamjenica pročelnika Gradskog ureda za poljoprivredu i šumarstvo Grada Zagreba, Đurđica Sumrak.

U tijeku  je 3. javni poziv koji traje do 15.prosinca,  a sve informacije o podnošenju prijave za dodjelu oznake poljoprivrednici mogu naći na web stranici Grada Zagreba odnosno na slijedećem linku:

https://www.zagreb.hr/javni-poziv-za-dodjelu-oznake-plavi-ceker/162487

-Svakako je važno naglasiti uspostavu sljedivosti od proizvođača do krajnjeg kupca uz dostupnost svih informacija o proizvođaču putem QR cod-a koje će Grad Zagreb osigurati za sve nositelje oznake „Plavi ceker“. U ovom trenutku proizvodi se osim u trgovinama mogu nabaviti direktno od proizvođača, a popis proizvođača i proizvoda koji su dobili oznaku „Plavi ceker“ može se naći na web stranici Grada Zagreba. U skoroj budućnosti proizvodi s oznakom „Plavi ceker“ naći će se i na policama specijaliziranih trgovina za promociju i prodaju hrvatskih poljoprivredni-prehrambenih proizvoda, istaknula je Đurđica Sumrak.

Sve stručne tekstove objavljene u Gospodarskom listu u razdoblju od 2015. do 2019. godine čitajte i u našoj Digitalnoj kolekciji koju možete naručiti ovdje

Pretplatnici na sadržaj Gospodarskog lista ostvaruju pravo na besplatne savjete. Ako ste pretplatnik postavite pitanje klikom ovdje
Ako se želite pretplatiti to možete učiniti ovdje