Isključuje li zaštita prirode ekonomski razvoj? Sasvim suprotno, te je upravo to ideja WWF-ovog Plavog poslovnog inkubatora na Lastovu – jedinstveni spoj malog poduzetništva koji doprinosi zaštiti prirodi, a ujedno povećava kvalitetu života lokalne zajednice. Na ovaj način svjetska organizacija za zaštitu prirode pruža podršku lokalnom stanovništvu u razvoju poslovnih ideja, od samog začetka do, po prirodu i društvo odgovornog, ali i ekonomski održivog poslovanja.

WWF je ovu inicijativu pokrenuo prošle godine u suradnji s tvrtkom Vertigo Lab iz Francuske, parkom prirode Lastovsko otočje, općinom Lastovo, Zadrugom za etično financiranje (ZEF) i Intrepid Travel grupom iz Australije. Temeljem javnog natječaja, za svoje mjesto u Plavom inkubatoru prijavljena je ukupno 21 poslovna ideja Lastova, a temeljem detaljne analize, organizatori su odlučili razvijati 7 projekata.

-Vizija WWF-a je koncept zaštite prirode temeljen na sudjelovanju lokalne zajednice, koja svoj ekonomski razvoj temelji na održivom korištenju prostora i prirodnih resursa. Na taj način stvaramo osnovni preduvjet da upravo lokalna zajednica bude najveći zagovornik očuvanju okoliša na vlastitom prostoru, ističe Fabijan-Hrvatin Peronja, voditelj inicijative ispred WWF Adrije.

U ovom trenutku Plavi inkubator kroz studije izvedivosti, poslovne planove, direktnu logističku pomoć i ulaganje početnog kapitala razvija 7 poslovnih ideja koje uključuju ribolovni turizam, ekološku poljoprivredu, oporabu otpada i solarizaciju otoka.  Prva tvrtka koja je prepoznala i podržala vrijednost održivog razvoja na otoku u smjeru održivog turizma i zaštićene prirode je i naš globalni partner VELUX koji je u 2020. godini objavio svoju inovativnu Strategiju održivosti.

-Dogovorili smo 20-godišnje partnerstvo s organizacijom WWF i kroz zajedničke projekte želimo nadoknaditi svoju cjelokupnu emisiju ugljikova dioksida od osnutka 1941. godine. Također, drastično ćemo smanjiti svoje buduće emisije CO2, zatražiti od svojih dobavljača da učine isto, te se nadamo da će to potaknuti i druge tvrtke da i one postanu potpuno ugljično neutralne. Osim globalnih projekata, podržavamo suradnju WWF-a i  lokalne zajednice Lastova u održivom razvoju i očuvanju otočnih prirodnih resursa, izjavio je Vojko Golmajer, direktor VELUX Hrvatska.

Već 2021. godine očekuju se rezultati prvog Plavog poslovnog inkubatora: konačni proizvodi i usluge koji će biti dokaz da očuvanje prirode može ići pod ruku s razvojem zajednice.

Prethodni članakKupujmo domaće ovih blagdana i pomozimo našim proizvođačima
Sljedeći članakRibarstvo i označavanje proizvoda glavne teme AGRIFISH-a
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.