Na vrijeme i kvalitetno izvađeni krumpir je jamstvo boljeg i dužeg skladištenja. Gomolj ne smije biti blatan, mokar i proklijao, te je važno da ne bude mehaničkih oštećenja, za što treba osigurati dobar kombajn.
Kad se krumpir uskladišti u dobroj kondiciji i prethodno sortira, lakše se održavaju mikroklimatski uvjeti. U današnjim meteo uvjetima klimatskih ekstrema, ovu operaciju valja obaviti brzo i uhvatiti svaki optimalni dan. Kapacitet kombajna se treba prilagoditi veličini OPG-a i financijskim mogućnostima.
Samohodni kombajni za vađenje krumpira
Četveroredna varijanta kombajna ima snagu motora 469 KS. Razmaci redova u sadnji se prilagođavaju razmacima 75 i 90 cm. Uz krumpir može ubirati mrkvu i luk. Kapacitet spremnika je 8 tona. Manja dvoredna varijanta ima pogon preko traktora snage 120 KS. Radi neovisno o broju okretaja priključnog vratila čime sve jedinice ravnomjerno rade, a ujedno je i manja potrošnja goriva. Dvije glavne mreže jamče učinkovitost razdvajanja gomolja i zaštitu gomolja od mehaničkih oštećenja. Rad preko dva remena smanjuje valjanje gomolja i poboljšava prosijavanje tla, kamenja i ostataka cime, a radi preko pogona traktora od 130 KS.
Kombajn za vađenje cikle i krumpira
Širina usisne trake je 2,970 mm. Posjeduje 2 trake da se smanje zagušenja i za brži rad. Spremnik ima kapacitet 7t gomolja. Sustavi za upravljanje mogu automatski regulirati brzinu dizala i usisne trake na osnovi podataka o jačini usisa gomolja. Kombajn ima integrirani sustav zaštite od kamenja tako da se svi njegovi dijelovi kontinuirano štite. Stroju je težina ravnomjerno raspoređena redizajniranjem zadnje osovine i pomicanjem spremnika goriva te teleskopska prednja osovina koja omogućava uporabu širokih kotača. Time je sabijenost tla manja, a obrada tla nakon vađenja lakša. Čišćem gomolju doprinosi i kombinacija separatora.
Radni zahvat gigantskog kombajna s 530 KS i sofisticiranim nadzorom vađenja i čišćenja je 4 reda sa spremnikom za 15t gomolja. Ima ugrađen SE – sustav s više razina transportnih i podiznih sita. Posjeduje i široku rešetku s vijčanom trakom. Berba je čista sa što manje primjesa tla, kamenja i ostataka cime. Kombajn je širok 3,5 m radi transportnog preklapanja trake. Ispred usisne jedinice nema kotača što omogućava manje zbijanje i oštećenje.
Sustav „speedtronic“ stvara uvjete za brže odvajanje nadzemnog djela što rasterećuje rad motora. Nakon separiranja, gomolj pregledavaju tri radnika. Sustav manevriranja kombajnom je sofisticiraniji od bilo kojeg tipa traktor/prikolica. Četiri kotača se nalaze u položaju rakovice tako da svaki kotač ide za svježim tragovima. Pro cam video nadzor omogućava vozaču kontrolu na monitoru bez mrtvih kuteva.