„Smart Ride“, naziv je novog sustava vožnje koji se nalazi na traktoru gusjeničaru Fendt 943 VARIO MT, a epitet pametne vožnje zaradio je zbog izvrsnog rješenja i izvedbe ovjesa i olakšanog načina vožnje. Opruge i amortizeri na prednjem ovjesu jedva su zamjetni, a unutar haube nalazimo moćan motor, 7- cilindrični AgcoPower s maksimalnih 431 KS. Novost je i mjenjač u kotačima „Bogie – in- Bogie’’ na ovjesu, koji pojačava prianjanje uz tlo i bolju raspodjelu težine.
Modeli iz nove serije Fendt 900 Vario MT traktora dostupni su u tri verzije: Fendt 938 Vario MT s 380 KS, Fendt 940 Vario MT s 405 KS i Fendt 943 Vario MT s 431 KS (ECE R120). Traktori u Fendt 900 Vario MT seriji (Mobile Trac) posebno su učinkoviti u prekrivanju velikih površina i imaju novu razinu udobnosti vožnje, temeljenu na potpuno novom inovativnom konceptu ovjesa. Globalno lansiranje novih Fendtovih traktora – Fendt je po prvi puta ušao u tržišni sektor traktora na Agritechnici 2017. godine u gornjem području izvedbe od 380-646 KS.
Uz nove Fendt 900 Vario MT i Fendt 1100 MT traktore, AGCO / Fendt sada može ponuditi strojeve za vuču visokih performansi iznad 500 KS za profesionalne poljoprivrednike koji trebaju maksimalnu snagu.
Što je MT sustav?
MTS ili skraćenica od Mobile trac system predstavlja temeljni standard na području prijenosa snage. Taj standard sadržava temeljni princip kojim se omogućava što bolju vuču, a da se pri tome postiže najniža zbijenost tla – niža nego ikad. Stručna usporedba s ostalim velikim traktorima isto tako potvrđuje da niti jedan testirani traktor ove vrste ne donosi bolju korisnost i dobrobit kao s ovim sustavom.
Jedinstveni sustav ovjesa
Zahvaljujući jedinstvenom sustavu ovjesa integriranog u MTS, oba pogona mogu se samostalno prilagoditi konturama tla. Oscilirajući valjci prešaju stazu za valjanje na tlu kako bi kontaktna površina bila što veća, čak i na neravnim površinama. Poboljšano rukovanje na cesti i na poljima bio je ključni cilj razvojnog rada na Fendt 900 Vario MT. Novi koncept ovjesa sastoji se od četiri elementa: sjedalo operatera sa zrakom, oslonac kabine na 2 točke, novi Smart Ride primarni ovjes, i pogon s Constant Grip ovjesom. Constant Grip: Tri valjka ugrađena su u okvire preko zavojnog ovjesa (okretno postolje u okretnom postolju – Bogie in Bogie). To omogućava prilagođavanje valjaka kako bi slijedili konture tla u poljima i cestama. Ostale prednosti uključuju ravnomjernu raspodjelu težine na cijeloj površini i maksimalizaciju kontaktnog područja u poljima. Smart Ride naziv je novog ovjesa između glavnog nosača pogona i šasije. Sadrži spiralne opruge s integriranim amortizerom tlaka, kao i s dodatnim hidrauličnim amortizerima kod odskakivanja.
Smart Ride sastoji se od:
• čvrstih spiralnih opruga s ugrađenim prigušivačima prenapona
• dodatnih hidrauličnih amortizera za prigušenje ako dođe do odskoka
• hidrauličkih apsorbera i opružnih jastuka koji jamče optimalno ponašanje ovjesa kad se odbijaju i ograničavaju opruge
• stabilizatora koji osigurava da šasija zadrži lateralnu stabilnost
Kombinacija šasije i ovjesa kabine znatno smanjuje opterećenja šokova. U praksi, vozač to primjećuje po znatno povećanoj stabilnosti pri većim brzinama na cesti.
Visoka učinkovitost, a niska potrošnja
Traktorski gusjeničar Fendt 900 Vario MT posebno je prikladan za težak traktorski rad u polju, a maksimalnu učinkovitost postiže kad to zahtijevaju nepovoljni vremenski uvjeti. Idealan je za široke uređaje ili opremu s velikom radnom dubinom. Fendt 900 Vario MT uvijek radi u idealnom rasponu brzina s maksimalnim okretnim momentom i minimalnim potrebnim gorivom. To je moguće zahvaljujući integriranom konceptu brzine motora Fendt iD koji se već koristi na seriji Fendt 1000 Vario. Niske brzine se nastavljaju tijekom pogonskog rada, povećavaju njegovu učinkovitost i smanjuju emisiju buke. „Visoki okretni moment, niska brzina vrtnje motra“ koncept je prema kojem funkcioniraju svi dijelovi vozila. Maksimalni okretni moment AGCO Power motora velike snage (9,8 l) postiže se pri 1200 o/min (1200 do 1600 o / min). Nazivna brzina motora je vrlo niska 1700 o/min. Djelotvorno korišten raspon brzine (1200 do 1700 o/min) daleko je niži od konvencionalnih koncepata i precizno odgovara optimalnoj potrošnji goriva u motoru. Dodana je automatska funkcija pomoću koje softver motora smanjuje broj okretaja motora od 1000 o/min do 800 o/ min, kad je traktor u položaju parkiranja.
Udobnost i izvanredna vidljivost
Kad je riječ o dobivanju maksimalnih performansi iz stroja, dizajn vozačevog sjedala također igra ključnu ulogu. Prostrana Fendtova kabina pruža puno prostora i pruža izvanrednu vidljivost kao i radnu udobnost. Parametri stroja mogu se namjestiti i nadzirati zbog praktičnog Varioterminala 10.4 s dodirnim zaslonom. Vozilo se može brzo i intuitivno koristiti zahvaljujući poznatom Fendtovom multifunkcijskom naslonu za ruku s integriranim Fendt Vario Joystickom.