Koje su promjene bitne za pčelare u novom Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi intervencija u sektoru pčelarstva unutar Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027.? Pravilnik je donesen temeljem Odluke Vlade Republike Hrvatske od 23. veljače 2023. godine, a stupio je na snagu 1. kolovoza 2025. godine.

Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva kao nadležno tijelo državne uprave u vremenskom razdoblju od 11. lipnja do zaključno 9. srpnja 2025. godine provodilo je javno savjetovanje radi donošenja Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi intervencija u sektoru pčelarstva unutar strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027., čiji je integralni tekst dostupan putem sljedeće poveznice:

https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=30707

Pravilnikom je propisana provedba pojedinih vrsta intervencija u sektoru pčelarstva unutar Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027.

Podnošenje zahtjeva za isplatu

Podnositelj zahtjeva označava i potvrđuje intervenciju odnosno podintervenciju za koju podnosi zahtjev za isplatu potpore Agenciji za plaćanja putem AGRONET-a, time da obrazac zahtjeva za svaku intervenciju odnosno podintervenciju objavljuje Agencija za plaćanja na svojim službenim mrežnim stranicama (www.apprrr.hr).

Podnositelj zahtjeva u zahtjevu potvrđuje da:

– su podaci navedeni u zahtjevu istiniti

– je upoznat s odredbama provedbe intervencija iz sektora pčelarstva unutar Strateškog plana i ovoga Pravilnika

– će se odazvati pozivu Agencije za plaćanja u slučaju potrebe dopune zahtjeva i dokumentacije u roku 10 dana od dana zaprimanja obavijesti o dopuni

– će omogućiti kontrolu na terenu i inspekcijski nadzor

– će čuvati preslike zahtjeva i dokazne dokumentacije pet godina od dana podnošenja zahtjeva

– nije po računima priloženim uz zahtjev ostvario potporu iz drugih izvora financiranja i

– nije s dobavljačima povezan vlasničkim odnosima.

Pčelari koji nemaju pristup AGRONET-u, a žele podnijeti zahtjev, dužni su najkasnije 15 dana prije podnošenja zahtjeva Agenciji za plaćanja dostaviti osobno ili preporučenom pošiljkom, popunjen obrazac Zahtjeva za upis u evidenciju korisnika Zajedničke organizacije tržišta s valjanom adresom elektroničke pošte.

Nadalje, podnositelj zahtjeva za svaku intervenciju odnosno podintervenciju iz Strateškog plana, izuzev za intervenciju Suradnja sa specijaliziranim tijelima za provedbu istraživačkih programa u području pčelarstva i pčelarskih proizvoda, može podnijeti jedan zahtjev u jednoj intervencijskoj godini u skladu s odredbama ovoga Pravilnika, time da će se zahtjev podnesen nakon isteka roka navedenog za pojedinu intervenciju odnosno podintervenciju smatrati nepravovremeno podnesenim i neće se razmatrati.

Vrste intervencija

55.1.a.01. – Savjetodavne usluge, tehnička pomoć, obuka, informacije i razmjena najboljih praksi, uključujući umrežavanje, za pčelare i pčelarske organizacije:

a) edukacije, stručna predavanja i radionice organizirane od strane udruga i saveza pčelara te troškovi prikupljanja informacija o pčelarima i njihovom načinu pčelarenja i

b) izrada i tisak informativnog materijala, izrada mrežnih stranica organizacija pčelara, tisak i dostava stručnih časopisa, izrada sustava informiranja na platformama koje koriste pčelari i sudjelovanje predstavnika organizacija pčelara na specijaliziranim pčelarskim i drugim skupovima.

55.1.b.01. – Nabava novih pomagala, pribora i opreme

55.1.b.02. – Suzbijanje nametnika i bolesti u košnicama, naročito varooze

55.1.b.03. – Racionalizacija selećeg pčelarstva

55.1.c.01. – Podrška laboratorijima za analizu pčelarskih proizvoda, gubitaka pčela ili pada produktivnosti i tvari potencijalno toksičnih za pčele

55.1.d.01. – Očuvanje ili povećanje postojećeg broja košnica, uključujući uzgoj pčela

55.1.e.01. – Suradnja sa specijaliziranim tijelima za provedbu istraživačkih programa u području pčelarstva i pčelarskih proizvoda

55.1.f.01. – Promocija, komunikacija i marketing, uključujući aktivnosti praćenja tržišta i aktivnosti usmjerene posebno na podizanje svijesti potrošača o kvaliteti pčelarskih proizvoda

Potpore za savjetodavne usluge, tehničku pomoć, obuku, informacije i razmjenu najboljih praksi, uključujući umrežavanje, za pčelare i pčelarske organizacije : intervencija iz članka 11. ovoga Pravilnika korisnicima omogućava povrat maksimalno do 100 % prihvatljivog troška u skladu sa Strateškim planom i ovim Pravilnikom.
foto: Shutterstock

Nadalje, u okviru podintervencije iz članka 11. stavka 1. točke a), prije mogućeg umanjenja, minimalni iznos potpore po korisniku iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore je sljedeći:

1. za edukaciju pčelara za zvanje: pčelar, senzorski analitičar ili apiterapeut po programima u trajanju od minimalno 20 sati po završenom pojedinačnom stupnju edukacije, 600,00 EUR

2. za stručna predavanja i radionice održane u okviru tekuće godine koje organizira:

a) udruga pčelara, 5.000,00 EUR i

b) savez udruga (županijski, nacionalni), 8.000,00 EUR

Navedeni troškovi uključuju maksimalni iznos potpore za:

– najam prostora bez opreme za prezentaciju, 130,00 EUR-a po danu

– najam prostora s opremom za prezentaciju, 205,00 EUR-a po danu

– troškovi predavača po predavanju 300,00 EUR-a

– putni nalog

– troškovi noćenja u visini stvarnih izdataka najviše do visine iznosa 100,00 EUR po noćenju

– najam vozila kategorije M2 i/ili M3 (više od 8 sjedišta) za potrebe udruge za odlazak na edukaciju pčelara izvan mjesta registracije Udruge (pčelarski sajam, kongres ili praktična edukacija na pčelinjaku), najviše do iznosa od 444,00 EUR-a po danu najma.

Potpore za izradu i tisak informativnog materijala, izradu mrežnih stranica, tisak i dostavu stručnih časopisa, izradu sustava informiranja na platformama i sudjelovanje predstavnika pčelara na specijaliziranim pčelarskim i drugim skupovima: također, u okviru podintervencije iz članka 11. stavka 1. točke b) prije mogućeg umanjenja, minimalni iznos potpore po korisniku iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore je sljedeći:

1. registriranoj udruzi pčelara, 2.000,00 EUR i

2. županijskom savezu, 5.000,00 EUR.

Navedeni troškovi uključuju maksimalni iznos potpore za:

– tisak letaka, 93,00 EUR za 100 komada (0,93 EUR po komadu)

– tisak brošura/stručnih časopisa, 181,00 EUR za 100 komada (1,81 EUR po komadu)

– tisak banera, 100,00 EUR po komadu

– izradu mrežnih stranica, 1.206,00 EUR

– troškove kotizacije

– putni nalog

– troškove noćenja u visini stvarnih izdataka najviše do visine iznosa 100,00 EUR po noćenju.

Potpore za intervenciju Racionalizacija selećeg pčelarstva: u okviru ove intervencije prije mogućeg umanjenja, minimalni iznos potpore po korisniku iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore prema razredima je sljedeći:

a) 30 – 50 košnica, 5.000,00 EUR

b) 51 – 150 košnica, 10.000,00 EUR

c) 151 i više košnica, 15.000,00 EUR.“.

Promocija, komunikacija i marketing

Intervencijom Promocija, komunikacija i marketing, uključujući aktivnosti usmjerene posebno na podizanje svijesti potrošača o kvaliteti pčelarskih proizvoda dodjeljuje se potpora za:

a) promociju i komunikaciju prema javnosti o pčelarstvu i pčelinjim proizvodima i

b) informiranje i edukaciju potrošača kroz medijske aktivnosti.

Korisnici potpore pod a) su pčelari ažurirani u Evidenciji za godinu podnošenja zahtjeva, kod su

(3) Korisnici iz stavka 1. točke b) ovoga članka su organizacije pčelara upisane u Registar udruga Republike Hrvatske i proizvođačke organizacije u sektoru pčelarstva.

(4) Za intervenciju iz stavka 1. ovoga članka korisnicima je omogućen povrat maksimalno do 100 % prihvatljivog troška u skladu sa Strateškim planom i ovim Pravilnikom.

(5) Minimalni iznos potpore po korisniku prije mogućeg umanjenja iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore je sljedeći:

a) 700,00 EUR-a za izradu i tisak promotivnih materijala

b) za troškove informiranja i edukacije potrošača kroz medijske aktivnosti iz stavka 1. točke b) ovoga članka 15.000,00 EUR pri čemu su pojedinačni troškovi prihvatljivi do sljedećih iznosa:

– oglašavanje na TV-u 153,00 EUR-a po sekundi

– oglašavanje na radiju 2,30 EUR-a po sekundi

– oglašavanje u tiskovinama 659,00 EUR-a po oglasu

– oglašavanje na web portalima 148,00 EUR-a po oglasu.

Pčelari mogu dobiti potporu za informiranje i oglašavanje izvor: Gospodarski list

 Zahtjev za isplatu za troškove

  Zahtjev za isplatu za troškove podnosi se Agenciji za plaćanja za:

a) podintervenciju iz članka 28. stavka 1. točke a) ovoga Pravilnika na Obrascu VIII dio B

„Promocija i komunikacija prema javnosti“ do 31. srpnja tekuće intervencijske godine

b) podintervenciju iz članka 28. stavka 1. točke b) ovoga Pravilnika na Obrascu VIII dio C „Informiranje i edukacija potrošača“ do 31. srpnja tekuće intervencijske godine.

Prethodni članakAgronomska škola Zagreb – gdje učenici znanje pretaču u djela
Sljedeći članakSve više žena i mladih u peradarstvu!
Alan Vajda, mag. iur
Rođen je 1967. godine u Zagrebu, gdje je završio osnovnu i srednju školu, te Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu. Bio je i jest član raznih nacionalnih odbora, radnih skupina, s bogatim radnim iskustvom. Autor je nekoliko stručnih radova i članaka, te suradnik u Gospodarskom listu. Rođen je 7. travnja 1967. godine u Zagrebu gdje završava Ekonomski obrazovni centar "Boris Kidrič" (srednja stručna sprema - IV stupanj stručne spreme - ekonomist za računovodstveno - financijske poslove), te Pravni fakultet u zagrebu (visoka stručna sprema - VII stupanj stručne spreme - diplomirani pravnik). MEĐUNARODNO ISKUSTVO Član europske mreže za razmjenu podataka između institucija koje se bave stručnim usavršavanjem u pravosuđu pri Vijeću Europe tzv. Lisabonska mreža (2002. - 2003.) Član pregovaračkog tima Vlade Republike Hrvatske za pregovore s Europskom unijom o sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju (2001. - 2003.) Voditelj projekta Europske komisije pod nazivom Cards 2001, a koji je namijenjen centru za stručno usavršavanje sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika (2002. - 2003.) Voditelj projekta Europske komisije - sudstvo i pravo pod nazivom Obnova 1999. Voditelj projekta Europske komisije Potpora europske komisije sudstvu u području pružanja pravnih savjeta, sudskog sustava i postupanja s predmetima pod nazivom obnova 2000. (2001. - 2002.) Član odbora stručnjaka Vijeća Europe za suradnju na području informacijske tehnologije i prava (cj-it), strasbourg, republika francuska (2001. - 2002.). Član SECI radne skupine u sklopu pregovora o ugovoru o suradnji za sprječavanje i suzbijanje prekograničnog kriminala, Bukurešt, Rumunjska (1998. - 2000.) Član radne skupine u sklopu projekta pod nazivom BIZIMPACT , namijenjenog procjeni učinaka propisa od strane Hrvatske poslovne zajednice (2008. – 2009.) Trener za potrebe aktivnih mjera politike zapošljavanja za potrebe tržišta rada u sklopu IPA projekta Europske unije s ciljem stvaranja centra tržišta rada Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (2011. - 2012.) Zamjenik člana radne skupine u sklopu projekta pod nazivom BIZIMPACT II namijenjenog provedbi ekonomske procjene učinaka propisa i poboljšanju informiranosti hrvatske poslovne zajednice (2013.- ) Sudionik projekta Europske komisije o europskom socijalnom dijalogu (PEGASE), Brisel (2011. – 2012.) SUDJELOVANJE U RADU DRŽAVNIH INSTITUCIJA Član Nacionalnog odbora Vlade Republike Hrvatske za Međunarodno humanitarno pravo (2001. - 2002.). Član radne skupine pri Vladi Republike Hrvatske za rad na izradi pravne regulative vezane za područje elektronskih potpisa (2000. - 2002.). Zamjenik člana radne skupine za provedbu inicijative za suzbijanje organiziranog kriminala u sklopu pakta o stabilnosti (2001. - 2002.). Diplomatski tečaj pri Diplomatskoj akademiji Ministarstva vanjskih poslova Republike Hrvatske Organizator velikog broja seminara i radionica namijenjenih stručnom usavršavanju u pravosuđu (sudaca i državnih odvjetnika) u Hrvatskoj 2002. - 2003. Član radne skupine Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva radi donošenja odluke o godišnjoj kvoti radnih dozvola za zapošljavanje stranaca u Hrvatskoj. Član Međunarodne trgovačke komore - komisije za trgovačko pravo i praksu pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (ICC Hrvatska). Predavač pravne grupe predmeta pri Pučkom otvorenom učilištu u zagrebu (2013. - ). OSTALE AKTIVNOSTI Glavni tajnik Europskog udruženja studenata prava, Zagreb, (European Law Students Association) 1988.-1992. Član uredništva časopisa Pravnik pri Pravnom fakultetu u Zagrebu 1990 -1991. Vanjski suradnik - urednik lista Informator za područje pravosuđa i Europske unije 2001. – 2003. AUTOR STRUČNIH RADOVA U NIŽE NAVEDENIM PUBLIKACIJAMA Informator, IUS info, Novi Informator, Hrvatska pravna revija, Odvjetnik, Carinski vjesnik, Pravo u gospodarstvu, Financije i porezi, Poslovni tjednik, Obrtničke novine, Radno pravo, Računovodstvo i porezi u praksi, Računovodstvo i financije, Pravo i porezi, Poslovni savjetnik, Privredni vjesnik, Sigurnost, Fircon Mostar, Nova zadruga, Revicon Sarajevo, Prizma Sarajevo, FEB Sarajevo, Pravni savjetnik Sarajevo, Gospodarski list Zagreb. OSTALE VJEŠTINE I SPOSOBNOSTI Položen Državni stručni ispit - Carinska uprava - središnji ured 1998. godine. Potvrda o korištenju IT programskih paketa - Algebra - Zagreb (MS Word, Excel, Powerpoint, Outlook). Potvrda o završenoj edukaciji Europske komisije o upravljanju projektnim ciklusom (PCM). Organizator seminara i radionica namijenjenih edukaciji pravosudnih dužnosnika 2002. - 2003. Autor stručnih radova i predavanja namijenjenih pravosuđu. Autor stručnih radova i predavanja namijenjenih malom i srednjem poduzetništvu. STRANI JEZICI Engleski jezik - aktivno poznavanje u govoru i pismu.